A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, mely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza, ezzel külön felhívva a figyelmet a friss, nagyközönség által még kevésbé ismert magyar előadókra.
A kezdeményezése még 2022-ben indult, amikor közel ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. Az Él a Zene! tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá, hozzávetőleges kétszeresére nőtt a szám.
Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia – nekik köszönhetően több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitnesz teremben, cukrászdában, liftben, szól majd magyar zene május 9-én.
A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV. Részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint 100 iskolarádió is.
A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik május 9-én.
Magyar zeneszámok hangzanak majd el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt és cél, illetve részhajrá helyszínein.
Az Él a Zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.
Él a Zene!, dalszerzők, magyar zene, Tour de Hongrie
Szólj hozzá!