Vannak már olyan vélemények, amelyek szerint 2025-re már több mint százezer zenész fog az említett 100 ezer dolláros határnál többet keresni csak a streamből.
S ezt nem egy elméleti szaki állítja, hanem az AWAL, amelyhez olyan zenészek tartoznak, mint Nick Cave & The Bad Seeds, Lauv, Finneas (Billie Eilish dalszerző-producer testvére), R3HAB, Little Simz, Steve Lacy és mások.
Az AWAL adatai szerint egy év alatt több mint 40%-kal nőtt azoknak a zenészeiknek a száma, akik évi 100 ezer dollárnál (kb. 30 millió forintnál) többet keresnek csak a streamből. Immár több százan tartoznak ebbe a körbe. Tucatnyi zenész évi egymillió dollárnál is több jogdíjat kap a stream után. Azonban azt is hangsúlyozták: annak, hogy egy független zenész számára jelentős összeg lehessen a stream jogdíj, a feltétele a megfelelő szerződés.
Érdemes tanulmányozni például az AWAL rendszerét. Szerintünk teljesen jó hír, hogy azok számára is rejt valamit a jövő, akik nem férnek bele például egy raktárkoncert-szerű projektekbe. Bár nem tudjuk felmérni, pláne most, hogy ezek a lehetőségek miként érvényesülhetnek a magyar viszonyok között, a blog pedig nem nyújt erre vonatkozó utalást, és arra sem tér ki a cikk, hogy a kialakuló trendnek mennyi köze van a koronavírus miatti, kényszerszülte stream-eknek.
De akkor is hajrá!
stream, zeneipar, bevétel, AWAL, Dalszerző blog
Szólj hozzá!