Pápai Joci búcsúzott az Eurovíziótól, de ez nem az ő szégyene

2019/05/14  ·   Zenei hír   ·  Labancz Andrea

Tegnap este ismét útjára indult a szokásos évi eurovíziós őrület, ahol a döntő többségben élvezhetetlen, érthetetlen és értékelhetetlen produkciók mellett Pápai Joci megpróbálta a lehetetlent. Bejutni a döntőbe. A küldetést ezúttal nem sikerült teljesíteni, de nem rajta múlt.

Pápai Joci búcsúzott az Eurovíziós versenytől, de ez nem az ő szégyene...
Pápai Joci búcsúzott az Eurovíziós versenytől, de ez nem az ő szégyene...

Csalódott vagyok. Nagyon.

Őszintén bevallom, nem vagyok nagy rajongója Pápai Jocinak, viszont a huhogókkal ellentétben, nekem egyáltalán nem volt problémám azzal, hogy ő nyerte az itthoni válogatót. A dal jó, az előadás is átjött, úgyhogy álmomban sem gondoltam volna, hogy végül nem jutunk el a döntőig. Ráadásul istentelenül jó és látványos vizuállal sikerült színpadra állni odakint, ami már magában megért volna egy újabb kört.

A külföldi versenytársak produktumait nem ismertem, direkt nem hallgattam meg előre, így semmi nem befolyásolt abban, hogy reálisan ítéljem meg a teljesítményüket. Bár pontosan tudom, hogy ez az egész giccsparádés cirkusz alapvetően nem a minőségi zenéről szól, azért titkon mindig reménykedem benne, hogy néhány értékelhető darab is eljut legalább a döntőig. Mint például az egyetlen különlegesnek mondható komplex produkció Portugáliából, akik végül szintén kieséssel végeztek:

A tegnap esti műsor nálam kiverte a biztosítékot, mind a felhozatalt, de még inkább a végeredményt tekintve. Kaptunk rengeteg sablonos popdalocskát, idegesítően vinnyogó asszonykórust, egy 16 éves tinit világmegváltó gondolatokkal, egy idősödő full hamis táncdalénekest meg egy mindenkit gyűlölő, végtelenül unszimpatikus hörgős duót. És ha ez még nem lenne elég, a nyitószámként felvonuló tavalyi győztes Netta, valamint a meglepetésvendég, az 1998-as győztes Dana International produkciója koktélcseresznyeként díszelgett a habostortán, amit legszívesebben az egész műsorért felelős Jon Ola Sand arcába vágtam volna.

Persze most özönlenek majd a jóindulatú kommentek, hogy mindez Joci hibája, nem őt kellett volna küldeni, szar a dal, szar az előadó, szar az egész műsor, blablabla.... Mindenkinek szíve joga, hogy milyen zenét hallgat, mit tart számára megfelelőnek, azonban a károgók figyelmébe ajánlanám azt a két továbbjutó produkciót, melyeknek szerény véleményem szerint már az elődöntőben se lenne helye:

Biztos bennem van a hiba, de egyetlen olyan momentumot se tudnék kiemelni a két immáron döntős!!! műsorból, amire azt mondanám, hogy oké, ezt jól csinálták. Sem a zene, sem a hang, sem a vizuál, sem az öltözék. És ez csak a két negatív kedvencem volt a továbbjutós mezőnyből. A többire már nem is pazarolnék szót. Akinek van kedve, szurkoljon tovább nyugodtan. Asszem én ezen a ponton elengedtem az idei Eurovíziót.

Ui.: Megnyugodtam. Nem csak én látom így. Olvasgassátok a hivatalos Facebook oldal alatt a kommenteket. Érdemes!

 

Bekerült a szombati fináléba a ciprusi Tamta, a szlovén Zala Kralj és Gasper Santl, a cseh Lake Malawi, a fehérorosz Zena, a szerb a hat év után visszatérő Nevena Bozovic, az ausztrál Kate Miller-Heidke, az izlandi Hatari, az észt Victor Crone, a görög Katerine Duska, valamint a másodszor induló San Marinó-i Serhat.

A tíz továbbjutó úgy alakult ki, hogy egyrészt a résztvevő országok, valamint a kiemeltként eleve döntősök közül Izrael, Spanyolország és Franciaország részéről pontozott egy öttagú szakmai zsűri, másrészt az utolsó dal elhangzása után negyed órán keresztül a tévénézők szavazhattak a verseny applikációján, telefonon és/vagy sms-ben. A kettő kombinációjából született meg a tíz továbbjutó; az egyes országok szavazói nem voksolhatnak saját fellépőjükre.

A csütörtöki második elődöntőben Örményország, Írország, Moldova, Svájc, Lettország, Románia, Dánia, Svédország, Ausztria, Horvátország, Málta, Litvánia, Oroszország, Albánia, Norvégia, Hollandia, Észak-Macedónia és Azerbajdzsán képviselője mutatja majd be produkcióját.

Eurovízió, Pápai Joci, verseny, elődöntő, 2019

 

 

Szólj hozzá!


Gesztust gyakorol a Zene Háza: PeCsa 1985-2015

Gesztust gyakorol a Zene Háza: PeCsa 1985-2015

PeCsa, 1985-2015 címmel kiállítás nyílik az egykori, immáron ledózerolt műintézmény közvetlen szomszédságában, ahol plakátok és relikviák...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

Szép lassan felnőtt a Mehringer

Mehringer Marcival a Banana Records, a Superar Zeneművészeti Alapítvány és a SPAR összefogásával készülő SUPERALBUM projekt sajtótájékoztatóján beszélgettünk a Budapest Parkban, az albummal kapcsolatos cikkünk linkje a beszélgetés végén megtalálható!

SUPERALBUM – szuper gyerekek és remek közreműködők zenével hirdetik: a kultúra mindenkié!

Talán nem véletlen, hogy Kodály – és a róla elnevezett módszer – hazájában egy kórusról szóló film kapott Oscar-díjat (Mindenki) annak idején – nekünk valahogy a vérünkben van az éneklés... A Banana Records a Superar Zeneművészeti Alapítvánnyal karöltve most egy igazán különleges projekttel gondoskodik arról, hogy ez a...
Új koncertek