Az app kabalaállata Theodor, a sörényes hangyász lett, aki egy esetlen, dörmögő állatkából a kották felszippantásával, a tanuló fejlődésével párhuzamosan egy szépen éneklő figurává válik,mellette madárkák, süni, kacsa, dalhoz igazodó játékos-rajzos kottafejek (tulipán, cica, labda, alma, gyűrű, egyebek) segítenek minden gyerekhez megtalálni az utat.
A cikk születésének apropója az volt, hogy a Zeneakadémia Kodály Intézetének "Megérint a Zene" című projektje a „Projektfejlesztés” kategóriában idén elnyerte az ITBUSINESS Award díjat.
Pár évvel ezelőtt, "Madárszó" néven már készült egy kísérleti alkalmazás a Zeneakadémia zenepedagógusaival, amely a kottakép kialakítását mutatta meg játékos formában kisgyerekeknek, most olyan programot szerettek volna, amely órán is használható, de házi feladatot is lehet benne csinálni és az azonnali visszajelzés lehetőségével is rendelkezik.
A megoldás egy web alapú, keresztplatformos alkalmazás lett, amelyet a tanár tölt le a saját eszközére. Ebbe az alkalmazásba veszi fel a diákjait is, akik utána QR-kód segítségével tudnak becsatlakozni az applikációba – utóbbira azért volt szükség, hogy az írni és olvasni még nem tudó kisiskolások is használni tudják a megoldást. Az alkalmazás számos témakör (ritmus, memóriajátékok, dallamírás, többszólamúság) kész feladattípusait tartalmazza. Minden feladattípushoz tartozik egy szerkesztőfelület is, ahol a tanár végtelen számú különféle feladatot hozhat létre, azokat elmentheti és bármikor felhasználhatja, módosíthatja.
Noha az alkalmazás még csak nemrég készült el, máris 150 iskola igényelte, és közel 400 ének- és szolfézstanárt sikerült bevonni a továbbképző programba. Az első visszajelzések egyértelműen pozitívak, és nagy sikerként értékelik az alkalmazás megálmodói, hogy sem a gyerekeknek, sem az idősebb tanítógenerációknak nem jelent nehézséget az applikáció használata.
Az applikáció „Move mi Music” néven mind a Google Play áruházban, mind az App Store-ban elérhető, immár angol nyelven is.
IT, Zeneakadémia, Megérint a Zene, gyerekek, zenetanulás, Kodály-módszer
Szólj hozzá!