Európai körutazás a 17. és 18. században, a néhány éve alakult kiváló régizenei együttes értő vezetésével. Hogyan értelmezték a barokk zene esztétikai elveit az olasz mesterek, és hogyan azok a muzsikusok, akik német földön alkottak? Milyen hatással volt egy itáliai tanulmányút egy német zeneszerzőre? A hangverseny a személyes stílusok változatossága mellett a műfajok terén is sokszínűséget ígér: hallunk ciacconát, madrigált, vallásos motettát, kantátarészletet, triószonátát, sőt még a zenetörténet leghíresebb miséjének egy tétele is felcsendül.
Az Ensemble Cantilene 2016-ban alakult, részben a Budapesti Fesztiválzenekar régizenei együttesének tagjaiból, részben független muzsikusokból. Vezetőjük a világhírű holland furulyaművésznő és pedagógus, Anneke Boeke, aki pályafutása során számtalan produkcióban vett már részt, fellépett fesztiválokon és hanglemezeket készített, olyan partnerekkel dolgozva együtt, mint Nikolaus Harnoncourt, Gustav Leonhardt vagy Sir John Eliot Gardiner. A Londoni Guildhall School of Music and Drama és a Royal Academy of Music tanára volt, ahol megkapta az Honorary Associate of the Royal Academy címet. Az Ensemble Cantilene valamennyi fellépése, így a mostani is énekes szólista közreműködésével zajlik, nyomatékosítva a művészeknek azt az elvét, amely szerint a hangszeres és vokális zene egy tőről fakad és azonos célokat szolgál. A barokk stílus nemzetköziségét hangsúlyozó koncertjükön a kor három óriása, Monteverdi, Schütz és Bach művészete adja a műsor gerincét, kiegészítve olyan színes és izgalmas egyéniségekkel, mint Merula vagy Praetorius.
Szólj hozzá!