A Son Lux sokoldalúságát mindenek el?tt leginkább az mutatja, hogy m?faji besorolásánál egyaránt hagyatkozhatunk a poszt-rock és az alternatív hip-hop megjelölésekre, illetve a vele kapcsolatban gyakran emlegetett Owen Pallett-, Radiohead- és Wild Beasts-hatásokra. Ezért talán jobban járunk, ha egy igen tág értelemben vett experimentális el?adóként tekintünk rá, amely egy igen kacskaringós pályát tudhat maga mögött. A projekt középpontjában a denveri születés? Ryan Lott áll, akinek a nevéhez ugyanúgy köt?dik egy sereg reklámzene, mint egy maréknyi játékfilm-soundtrack is. ? volt az, aki számos éven keresztül vitte a Son Lux nevet, saját muzikális spektrumával együtt szélesítve közrem?köd?i körét: többek között Lorde, Beyoncé vagy Matthew Dear is emlegethet? a Lott-tal kollaboráló zenészek között, és természetesen nem feledkezhetünk meg Sufjan Stevens-szel és Serengetivel közös Sisyphus nevezet? csapatáról, vagy arról, hogy kezdeti szólóprojektje is igazi zenekarrá duzzadt a közelmúltban. Ian Chang dobos és Rafiq Bhatia gitáros pedig nem pusztán él?ben segíti ki a geek szemüveges producert, de a kreatív folyamatokban is egyenl? részt vállal vele. Kiváló bizonyíték erre az idén júniusban érkez? Bones cím? Son Lux-anyag, amely kétségtelenül új fejezetet nyit nem csupán a már Laurie Anderson vagy Philip Glass társaságában is fellép? Lott, de régóta dédelgetett vállalkozására számára is, gondoskodva arról, hogy kitartó követ?i számára is friss formában prezentálja m?vészi állásfoglalását.
Szólj hozzá!