A brooklyni A Place To Bury Strangers, a gyökereit a posztpunkban megtaláló trió a gitáros-zajzseni Oliver Ackermann vezérletével egészen egyedi, és egészen zseniális amalgámját gyúrta össze a noise rocknak, az indusztriálnak és a pszichedelikus rocknak.
Sokat elmond, hogy az APTBS tizenpár év alatt mely együtteseknek volt előzenekara: a Brian Jonestown Massacre-tól a Jesus And Mary Chainen és a Black Rebel Motorcycle Clubon át a Nine Inch Nailsig meg az MGMT-ig. Ebben persze óriási szerepe volt a hang- és zajőrült Ackermannak, aki nem csupán zenészként kísérletezik egyedi hangzásokkal, hanem elektroműszerészként is. Hatalmas pedálparkját maga tervezte és forrasztotta, és készített egyedi pedálokat Lou Reednek, a My Bloody Valentine-nak, a Flaming Lipsnek és Trent Reznornak.
Ennyiből könnyen kitalálható, hogy az APTBS zenéjében a gitár kitüntetett szerepet kap. Egészen pontosan az, amiről el sem tudnánk képzelni, hogy gitárral művelni lehet. A legelképesztőbb effektek, gerjedések, zúzások és zajok gomolyognak, miközben baljósan zuhognak a dobok, és fölöttük elszállósan lebeg a visszhangos ének. Sűrű és sötét az APTBS zenéje, és ezt a Budapestre 2015 (akkor az A38 Hajón augusztus 2-án fellépő Chelsea Wolfe előtt játszott) és 2017 (akkor a Chelsea Wolfe mostani koncertjének előzenekarával, a Brutusszal lépett fel a hajón) után visszatérő zenekar ismét bebizonyítja. A 2018-as Pinned nagylemez anyagát a hardcore rajongók jellemző módon egy agymosott (deluxe edition helyett brainwashing machine edition a címe), húszdalos verzióban is élvezhetik.
A zenekar tagjai
Oliver Ackermann: gitár, ének
Dion Lunadon: basszusgitár
Lia Simone Braswell: dob
Szólj hozzá!