Antonio Sánchez sztorija igazi dzsessz-tündérmese. A mexikói születésű Sánchez – aki egyébként Ignacio Lopez Tarso, híres mexikói színész unokája – a zene révén került az Egyesült Államokba: a zongorán és dobon egyaránt játszó fiatalember tehetségének köszönhetően hamar a Berklee-re került, ahol óriási hatással volt rá a panamai születésű zongorista-aktivista, Danilo Pérez. Ő ajánlotta be Paquito D'Riverához, és ismertette össze Pat Methenyvel.
Ez utóbbit teljesen lenyűgözte Sánchez személyisége és játéka, így ő került Paul Wertico helyére az újjáalakult Pat Metheny Groupba. A 2002-es Speaking of Now-val rögvest Grammyt is nyert, és innentől nem volt megállás. A fúziós sztárok kézről kézre adták Sánchezt: szerepelt Michael Brecker, Gary Burton, Chick Corea lemezein, akiknek zöme aztán viszonozta is a szívességet, és közreműködtek Sánchez debütalbumán. Chris Potter, Chick Corea, Metheny egészítette ki a Migration alaptriót, és a lemez a 2007-es év egyik legsikeresebb bemutatkozó albuma lett.
A fáradhatatlan Sánchez figyelme azóta megoszlik a Pat Metheny Group, saját, főleg a Migration zenekarra épülő projektjei, a közreműködések (főleg a Cam Jazz kiadó zenészeinek lemezein) és a filmzene-írás között. Hétköznapi halandó számára ezek közül egy is elég lenne a teljes élethez, de a munkamániás, fantasztikus teherbírású Sánchez valóssággla lubickol a projektekben. Így ért karrierje csúcspontjára 2014-ben, amikor Alejandro González Iñárritu felkérésére elkészítette a Birdman filmzenéjét. A nem mindennapi, tulajdonképpen szóló dobra épülő, különleges hangulatú és a filmhez, Michael Keaton borderline-játékához nagyszerűen illeszkedő soundtrack Grammyt hozott Sáncheznek, majd kisebb botrányt okozott, amikor a Filmakadémia lehúzta az Oscar-jelöltek listájáról a filmzenét, arra hivatkozva, hogy túl sok klasszikus darabrészlet szerepel benne.
A tavalyi Bad Hombre súlyosabb, kísérletezőbb, elektronikusabb album lett (ez is Grammy-jelölést kapott), közben Sánchez elkészítette az Elmore Leonard-regényből készült Szóljatok a köpcösnek! sorozat zenéjét is, de aztán figyelme rögtön az új Migration-lemez felé fordult.
A mexikói származását sosem feledő, és a Trump-adminisztráció közönyén felháborodó Sánchez egy újabb nagyszerű albummal, a november 30-án megjelent Lines in the Sands-szel bizonyítja, hogy a dzsesszdobolás igenis lehet társadalmilag elkötelezett dolog. Parádés tagsággal, ezúttal a nagyszerű Thana Alexa énekesnővel kiegészülve immár nem csak a virtuóz improvizáció, a kiszámolhatatlan ütemkomplexumok, hanem igazi, mélyen felkavaró dalok szerepelnek, újfajta líraiságot adva Sanchez zenéjének.
A teljes album itt hallgatható meg
Antonio Sánchez, Migration trió, Pat Metheny, A38
Szólj hozzá!