Az, hogy Nagy Kriszta Tereskova (nem, nem Tyereskova!) négy éve nem koncertezett, még nem jelenti azt, hogy nem hallottunk róla. Nyár elején attól zengett az (under) grund, hogy pornográfiára és istengyalázásra hivatkozva cenzúrázták a kiállítását a Kiscelliben, ami – tekintve a művészet mibenlétét – annyira abszurd, hogy Beckett besírna. A nagyon vicces az volt az egészben, hogy a Budapesti Történeti Múzeum igazgatója kiadta a Kiscelli Múzeum igazgatójának, hogy olyan kiállítást rendezzen, amiből nem lesz botrány… Mit vártak egy olyan történettől, amelyben Nagy Kriszta szerepel? De tényleg.
Nos, szerencsére a Gödör koncertszervezői egyáltalán nem ijedősek és nincsenek akkora szereptévesztésben, mint a főfőmúzeumigazgató, és nemhogy színpadra engedik, de egyenesen oda hívják az összművésznőt – és zenekarát –, aki nem csak szókimondásáról, a cenzúrát magáról hevesen levető szövegeiről, hanem arról is híres, hogy semmi sem akadályozza meg abban, hogy mást is – történetesen a bugyiját – is levessen. Aki ott járt a Szigeten azon a bizonyos bulin, az tudja.
Az est további fellépője a Dep’Art és Sicratman.
A Dep’Artot azért szeretjük, mert olyan, mintha, de mégsem, hiszen. Egy Dep’Art-koncerten részt venni majdnem időutazás, mintha a’80-as évek egyik underground koncertjén járnánk – ezt az érzést látványban és hangzásban is erősíti ef Zámbó István jelenléte és a megidézett számok is –, de elég kezdeményezők ahhoz, hogy ezt a fonalat tovább tekerjék, és rácsévéljék a 21. század stílusára és mondanivalójára. Igaz, mostanában elég erős dézsavűje támadhat azoknak, aki Balaton, Bizottság, Európa Kiadó, Tereskova, Trabant és más bulikban töltötték anno ifjú éveiket, mert egy csapásra mintha visszajött volna az az egész közeg, és a mostanság feltámadt zenekarok koncertjein nem a nosztalgia utáni vágyát elégíti ki az ember, hanem egyszerűen és sajnos: újra értelmet nyertek azok a régi szövegek, olykor egy karakternyi változtatás nélkül. Így jártunk. A Dep’Art is ünnepel, éppen kétévesek, de nem a nyeretlen fajtából, ahogy ezt a beillesztett klip is mutatja.
Sicratman szólóban és formációban (Korai Öröm) is jelen van az alternatív szcénában, őt mindkét szerepében látni olyan, mintha a tudathasadás kezdeti jeleit vélnénk felfedezni magunkon. Míg a Korai koncerteken azt látod, mintha aludna, ha éppen nem valamelyik különleges hangszerét szólaltatja meg, addig szólóban már kevésbé visszahúzódó. Nem a higanymozgásra, hanem számai egyáltalán nem visszahúzódó szövegére gondolunk.
Szóval, tökéletes hármaskoncert lesz ezen a január 24-i estén a Gödörben, a fellépők épp annyira különböznek egymástól, hogy ne und el magad, viszont épp annyi közös van bennük, hogy tökéletesen illeszkedjenek az egyestés zenei kirakósba.
BZDMG azt posztolta tumblr-en, hogy „Azt hiszem Nagy Kriszta Tereskova zseniális. Jó lenne személyesen ismerni.” Igaz, éppen négy éve írta, de nem hagyott ki semmit, szóljatok neki, hogy jöjjön a Gödörbe!
Szólj hozzá!