Menopauza

Rockszínház és improvizáció az A38-on: Carla Bozulich & Evangelista (USA)

2012/09/17  ·   Ajánló   ·  koncert.hu

Avantgárd rockszínház és szabad improvizációs dzsessz – ez a koncert szeptember egyik legizgalmasabb estéjének ígérkezik az A38 Hajón, tengerentúli és hazai szereplőkkel.

Rockszínház és improvizáció az A38-on: Carla Bozulich & Evangelista (USA)

A Los Angelesben élő énekesnő, Carla Bozulich koncertje egyfajta zenés performansz lesz, amelynek hatását csak erősíti az előzenekar: a magyar dobos, Pándi Balázs és az amerikai szaxofonos, Marco Einedi duójának eseményszámba menő fellépése.

Az eredetileg New York-i születésű Carla Bozulich az amerikai nyugati part posztrock-kísérleti színterének egyik leginkább elismert és leginkább invenciózus énekes-dalszerzője. New York hatása a mai napig érezhető az elsősorban Los Angelesben tevékenykedő művésznőn: erős avantgárd befolyás, összművészeti megközelítés, színházi megoldások, performance és multimédia – Bozulich minden fellépése a lehető legszélesebbre tágítja a hagyományos rock kereteit. A kilencvenes években Geraldine Fibbers nevű zenekarát vezette, később zenét szerzett például Genet Cselédek-jéhez, de létrehozott multimédiás műalkotásokat is a Los Angeles-i Getty Műzeum számára.

Carla Bozulich 2005-ben találkozott néhány montréali zenésszel, akikkel felvette harmadik szólólemezét. Az album címe Evangelista volt, és az Államok egyik legjelentősebb avantgárd kiadójánál, a Constellationnél megjelent lemez akkora siker lett, hogy Carla és a zenészek úgy döntöttek: együtt folytatják tovább, s a zenekar neve is a lemez címe lett. Később a zenészek kicserélődtek, jelenleg az Evangelista trióként, időnként (mint például az A38-as koncerteken is) kvartettként működik, de az eredetileg alkalmi zenei projekt mára már állandó zenekarrá vált, próbákkal, turnékkal, rendszeresen megjelenő lemezekkel, de mindenekelőtt: erőteljes és egyedülálló szellemiséggel.

Az előzenekar egy speciális, különleges együttműkődés, a death metaltól az avantgárd dzsesszen át a legelborultabb zajzenékig mindenfelé otthonosan mozgó magyar dobos-DJ-promóter, Pándi Balázs, illetve az olasz származású amerikai szaxofonos, Marco Einedi duója. Pándi már sokadszorra lép fel az A38 Hajón a legkülönbözőbb formációkban (legutóbb például Merzbow-val közösen szakította ki a közönség dobhártyáját). Marco Eneidi zeneszerző-szaxofonista az oregoni Portlandben született és San Franciscóban szívta magába a zenét már egészen kicsi korától. A szoxofon mellett gitározni és klarinétozni is tanult, majd New York-ba költözött, ahol kiváló dzsessz-zenekarokban játszott. Saját kiadója, a Botticelli Records pedig a keleti part legjelentősebb avantgárd muzsikusainak lemezeit jelenteti meg. A kilencvenes évek közepén aztán visszatért Kaliforniába, ahol megalapította a Creative Music Orchestrát, majd az American Jungle Orchestrát. A kétezres évek elején pedig egyre jobban belemélyedt az európai dzsesszbe, sokáig élt Ausztriában, és rengeteg szabad improvizatív formációban zenélt.


 

 

Szólj hozzá!


A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk Enciklopédia

A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk...

Megjelent a magyar punk színtér történetét feldolgozó könyvsorozat harmadik darabja: Ács-Tari Béla és Edvi Balázs Képes Magyar Punk...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Mi történik, ha a zene nem koncertteremben, hanem inkubátorok között szólal meg?

A lassú tempójú, élőben előadott altatódalok meglepő módon képesek befolyásolni a testet és a lelket egyaránt: például koraszülött babák szívritmusát, a szülők idegrendszerét, egy egész osztály hangulatát. A British Medical Journal írása azt mutatja meg, hogy a dallam és ritmus hatása messze túlmutat a szórakozáson.

A kazettától a streamingig – generációk párbeszéde a Csinibaba Táncdalfesztiválon

A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának zenéje ma is visszhangzik a fülünkben... A Csinibaba Táncdalfesztivál 2026-os kiadása azt mutatja meg, hogyan találkozik a rendszerváltás korszaka a jelen előadóival, sőt, arra is példával szolgál, amikor a színház és a könnyűzene közös nyelvet keres.
Új koncertek