A Los Angelesben élő énekesnő, Carla Bozulich koncertje egyfajta zenés performansz lesz, amelynek hatását csak erősíti az előzenekar: a magyar dobos, Pándi Balázs és az amerikai szaxofonos, Marco Einedi duójának eseményszámba menő fellépése.
Az eredetileg New York-i születésű Carla Bozulich az amerikai nyugati part posztrock-kísérleti színterének egyik leginkább elismert és leginkább invenciózus énekes-dalszerzője. New York hatása a mai napig érezhető az elsősorban Los Angelesben tevékenykedő művésznőn: erős avantgárd befolyás, összművészeti megközelítés, színházi megoldások, performance és multimédia – Bozulich minden fellépése a lehető legszélesebbre tágítja a hagyományos rock kereteit. A kilencvenes években Geraldine Fibbers nevű zenekarát vezette, később zenét szerzett például Genet Cselédek-jéhez, de létrehozott multimédiás műalkotásokat is a Los Angeles-i Getty Műzeum számára.
Carla Bozulich 2005-ben találkozott néhány montréali zenésszel, akikkel felvette harmadik szólólemezét. Az album címe Evangelista volt, és az Államok egyik legjelentősebb avantgárd kiadójánál, a Constellationnél megjelent lemez akkora siker lett, hogy Carla és a zenészek úgy döntöttek: együtt folytatják tovább, s a zenekar neve is a lemez címe lett. Később a zenészek kicserélődtek, jelenleg az Evangelista trióként, időnként (mint például az A38-as koncerteken is) kvartettként működik, de az eredetileg alkalmi zenei projekt mára már állandó zenekarrá vált, próbákkal, turnékkal, rendszeresen megjelenő lemezekkel, de mindenekelőtt: erőteljes és egyedülálló szellemiséggel.
Az előzenekar egy speciális, különleges együttműkődés, a death metaltól az avantgárd dzsesszen át a legelborultabb zajzenékig mindenfelé otthonosan mozgó magyar dobos-DJ-promóter, Pándi Balázs, illetve az olasz származású amerikai szaxofonos, Marco Einedi duója. Pándi már sokadszorra lép fel az A38 Hajón a legkülönbözőbb formációkban (legutóbb például Merzbow-val közösen szakította ki a közönség dobhártyáját). Marco Eneidi zeneszerző-szaxofonista az oregoni Portlandben született és San Franciscóban szívta magába a zenét már egészen kicsi korától. A szoxofon mellett gitározni és klarinétozni is tanult, majd New York-ba költözött, ahol kiváló dzsessz-zenekarokban játszott. Saját kiadója, a Botticelli Records pedig a keleti part legjelentősebb avantgárd muzsikusainak lemezeit jelenteti meg. A kilencvenes évek közepén aztán visszatért Kaliforniába, ahol megalapította a Creative Music Orchestrát, majd az American Jungle Orchestrát. A kétezres évek elején pedig egyre jobban belemélyedt az európai dzsesszbe, sokáig élt Ausztriában, és rengeteg szabad improvizatív formációban zenélt.
Szólj hozzá!