Menopauza

Taxisháború Budapesten!

2016/02/04  ·   Ajánló   ·  Labancz Andrea

A TaxiWars egy egészen különleges produkció, amelynek két vezéralakja a dEUS frontembere, Tom Barman, illetve a fiatal szaxofonos-sztár, Robin Verheyen. Kettejük meglepő együttműködéséből született ez a húzós, laza, groove-os jazzkvartett. Táncos szving, groove-os funk, cool, hiphop, kísérletezés és hagyomány keveredik a TaxiWars nagyon szabad és nagyon energikus zenéjében, amit március 10-én élőben is letesztelhettek.

Taxisháború Budapesten!

Az A38 Hajón évekkel ezelőtt fellépett belga rockegyüttes, a dEUS frontembere, Tom Barman sosem az önismétlésről volt híres. Zeneszerző, rocksztár, filmrendező - a dEUS 1989-es alakulása óta sok mindent kipróbált. Mégis meglepő volt váratlan találkozása a belga jazz egyik legnagyobb tehetségével, az évek óta New York-ban élő szaxofonossal, Robin Verheyennel. A fantasztikus technikájú Verheyen a New York-i jazzélet dédelgetett muzsikusa, Roy Hargrove-tól Tooths Thielemanstól Maria Schneideren és Branford Marsalison át Tyshawn Sorey-ig, Gary Peacockig vagy Joey Baronig rengetegen hívták zenélni.

Barman 2014-ben szinte véletlenül akadt össze Verheyennel, és pár órányi jam session után világossá vált, hogy ezt érdemes folytatni. Verheyen berántotta hát két régi belgiumi muzsikustársát, kitalálták a jól csengő TaxiWars nevet - Barman taxik iránti szenvedélye jó párszor elő is kerül a szövegekben -, és hajrá!

Az "és hajrá" tényleg ilyen egyszerű. A TaxiWars jellegzetes bőgő-bassline-okra és Verheyen elképesztően változatos és hajlékony játékára, valamint Barman összetéveszthetetlen hangjára, improvizatív énekbeszédére építő, groove-os, laza, szupercool zenéje annyira szabad és rögtönzött, amennyire csak lehet.

"Gondolj Mingusra!" - állítólag Barman ennyi instrukciót adott Verheyennek, aki a számok zömét írja, aztán a kész kompozíciókra tette rá félig előre megírt, félig rögtönzött szövegeit. Baman itt nem az a karizmatikus frontember, akit a dEUS élén megismertünk, fantasztikus orgánumát inkább egyfajta hagszerként használva illeszkedik bele a zenekar produkciójába. A végeredmény: mintha nem is Belgiumból, hanem egyenes egy füstös brooklyni klubból jönne a TaxiWars, amiben ott kavarog a hatvanas évek groove-os kombójazze, a hetvenes évek experimentális zenéi, a nyolcvanas évek jazzes hiphopja, korai slamje, a kilencvenes évek nu jazze - mégsem nosztalgikus a TaxiWars, hanem elképesztően mai, modern, szórakoztató és eszetlenül laza.

 

A zenekar tagjai

Tom Barman: ének

Robin Verheyen: szaxofon

Nicolas Thys: nagybőgő

Antoine Pierre: dob

 

Lemezek

TaxiWars, 2016

---

A Best Bad Trip tagjai húsz év körüli fiatalok, akiknek a komolyzene komplexitása nem képvisel se több se kevesebb értéket, mint a punk egyszerű nyersessége. Ugyanolyan szívesen építenek be zenéjükbe egy-egy groove-os funkytémát, mint az irányított improvizációt vagy egyéb kortárszenei stratégiát. Zenéjükben egymást szorosan követik a kemény és lágy, az egyszerű és bonyolult, a rendezett és kaotikus, a keleti és nyugati hangzások. Mivel a Best Bad Trip tagjai főként jazzt tanulnak, annak hagyományát felhasználva nagy szerepet kap az improvizáció. Ugyanakkor zenéjükre jellemző a sokszor bonyolult és igen összetett kompozciós szerkezet.

 

A zenekar tagjai

Velsz Kristóf: gitár

Hegedüs Benedek: trombita

Kapusi Viktor: szaxofon, billentyűsök

Csernovszky Márton: basszusgitár

Gasner Márk: dob


 

 

Szólj hozzá!


A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk Enciklopédia

A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk...

Megjelent a magyar punk színtér történetét feldolgozó könyvsorozat harmadik darabja: Ács-Tari Béla és Edvi Balázs Képes Magyar Punk...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Mi történik, ha a zene nem koncertteremben, hanem inkubátorok között szólal meg?

A lassú tempójú, élőben előadott altatódalok meglepő módon képesek befolyásolni a testet és a lelket egyaránt: például koraszülött babák szívritmusát, a szülők idegrendszerét, egy egész osztály hangulatát. A British Medical Journal írása azt mutatja meg, hogy a dallam és ritmus hatása messze túlmutat a szórakozáson.

A kazettától a streamingig – generációk párbeszéde a Csinibaba Táncdalfesztiválon

A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának zenéje ma is visszhangzik a fülünkben... A Csinibaba Táncdalfesztivál 2026-os kiadása azt mutatja meg, hogyan találkozik a rendszerváltás korszaka a jelen előadóival, sőt, arra is példával szolgál, amikor a színház és a könnyűzene közös nyelvet keres.
Új koncertek