Pedig csak békésen parkolt egy Learjet 35A, amikor Vince Gulfstream G200-as magángépe kicsúszott a kifutópályáról, és belerohant. Sajnos, a pilótát nem sikerült megmenteni. Bár a rocker nem volt a gépen, a szerencsétlenül járt pilótán kívül egy másodpilóta és két utas tartózkodott a fedélzeten: Neil barátnője, Rain Andreani (képünkön) és barátnője, őket kórházba szállították (Adreanit állítólag öt törött bordával), a yorkie kutyusaik rendben vannak – árulták el a források a TMZ-nek.
Neil menedzsere azt közölte, hogy az énekes hálás a sorsnak azért, hogy nem történt még nagyobb baj, és azt tervezi, hogy támogatást nyújt az elhunyt pilóta családjának.
***
Mielőtt felcsapnának a minekvanennekmagángépe-hangok, elmondjuk, a zenekarok, előadók számára Amerikában a magánrepülés fő előnyei közé tartozik a kényelem, a biztonság és a diszkréció. A járatok menetrendje az igényeikhez igazítható, és a magángépek sokkal több repülőteret használhatnak, mint a kereskedelmiek, így a szolgáltatók optimális útvonalat tudnak kialakítani, ami csökkenti a földi átszállásokat.
A turnék gyakran szoros időbeosztással járnak, és a magánrepülés lehetőséget nyújt a zenészek és énekesek számára, hogy a koncertek előtt és után kipihenjék magukat. A hosszú várakozási idő, a késések és a nagyobb repülőterekre és repülőterekről történő utazások elkerülése révén a művészek a lehető legtöbb időt takaríthatják meg a koncertek között. Az úti célok között ott vannak a főbb turnémágnes városok, mint például Los Angeles, New York és Nashville az Egyesült Államokban, majd a nagy európai városok, köztük Párizs, London és Berlin.
A leghíresebb turnérepülő a Starship, amely egy Boeing 707-es változat volt, s olyan híres rockzenészeket szállított, mint pl. a Deep Purple, a The Rolling Stones, Alice Cooper és a Led Zeppelin legénysége. A gépet 1960-ban építették, és a United Airlines számára repült, mielőtt megvásárolták és repülő turnébusszá alakították. 1979-ig szolgálta az utazó rockcirkuszt.
A leghíresebb zenész-pilóta pedig Bruce Dickinson (Iron Maiden), aki a 90-es években csak hobbiból kezdett el repülni tanulni Floridában. Azóta viszont már megvan az összes vizsgája és fokozata. 2008-ban és 2009-ben ő volt a pilótája az Iron Maiden bérelt Boeing 757-esének, az „Ed Force One”-nak (a zenekar kabalájáról nevezték el) a „Somewhere Back In Time Tour” során. A repülőgépet kifejezetten a zenekar felszerelésének és díszleteinek szállítására alakították át. Ebből készült az Iron Maiden: Flight 666 című dokumentumfilm. 2011-ben szintén ő repült a 757-essel a Final Frontier World Tourra. A magángép lehetővé tette, hogy a zenekar 45 nap alatt 13 országban lépjen fel, Kolumbiától Indián és Japánon keresztül Ausztráliáig.
Azt nem tudjuk, hogy Vince Neil-nek lesz-e ideje rendehozatni a gépét (vagy inkább másikat venni...) március végéig, mert a Mötley Crüe akkor fog zsinórban 12 koncertet adni – igaz, mindegyiket Las Vegasban, tehát nagyon mozogni nem kell. Magyarországon két éve jártak a Def Leppard társaságában, s egyelőre nincs hír, hogy visszatérnének.
Másodpilótaként az Air France kötelékében dolgozik a csodagyerekként feltűnt karmester
Matteo Bocelli nem száll repülőre
Mötley Crüe, Vince Neil, repülőgép, baleset
Szólj hozzá!