Korál

Zsarolja a YouTube a zenészeket?

3 hete  ·   Bulvár   ·  Labancz Andrea

Van az a pénz, ahogy szokták mondani, és úgy tűnik, zenei körökben is igaz a mondás. Ezúttal a legnagyobb videós megosztó oldalról keringenek nem túl pozitív pletykák.

Zsarolja a YouTube a zenészeket?

Korábban már mi is ejtettünk pár szót arról, hogy bizony vannak gondok a YouTube háza táján. Az automatizált követeléskezelő rendszer nem túlzottan igazságos, és ebbe már jó néhány sztárnak is beletört a bicskája. Nem csoda hát, ha kellenek a pozitív vélemények az oldalnak.

Lehet ezt úgy csinálni, hogy javítunk a hibás dolgokon, meg úgy is, hogy némi pénzt áldozunk a hallgatásért cserébe. A legújabb pletykák szerint a YouTube a második verziót választotta, és néhány neve elhallgatását kérő "csiripelő madárka" azt állítja, olyan szerződéseket kötnek a zenészekkel, amiben egyértelműen szerepel, hogy nyilvánosan nem kritizálhatják a videómegosztót. Cserébe repkednek a súlyos dollár százezrek a promóciós költségekre.

Ez az ún. non-disparagement agreement létező dolog az amerikai jogban: leginkább a peren kívüli megegyezésekben jelenik meg, illetve a vezető beosztások egy részénél a munkaszerződésben. A csiripelő madarak is arról beszéltek, hogy bár az üzleti világban ez megszokott, a zeneiparban még nem találkoztak hasonlóval. Egyikük azt nyilatkozta, hogy a megállapodás továbbmegy annál, hogy nem szabad kritikát megfogalmazni a videómegosztóról, bár ennél többet nem árult el. Másvalaki azt mondta, hogy a YouTube nagyon sok partneri szerződésbe belefoglalja ezt a kikötést a zenei világon kívül is, például az előfizetéses szolgáltatásuk exkluzív csatornáinak alkotói is aláírnak hasonlót.

A promóciós költségvetést a zenészek videók készítésére (klipekre, a színfalak mögé betekintést nyújtó videókra, dokumentumfilmekre), illetve plakátkampányokra fordították. Köztük volt például a népszerű, a Balaton Soundon is járt rapper, G-Eazy és egy Puerto Rico-i reggaeton zenész.

A Bloomberg azt írja, hogy a YouTube a legtöbb cégnél érzékenyebb arra, hogy a művészek mit mondanak róla a nyilvánosság előtt. Például a cég vezetőit nagyon kellemetlenül érintette a 2016-os, számos sztár által aláírt nyílt levél. Úgy gondolták, hogy a zenészek és a menedzserek valójában inkább a YouTube mellett vannak, és a sztárok (például Taylor Swift és Paul McCartney) csak a kiadójuk utasítására írták alá a levelet – utóbbiak tárgyalási taktikájának részeként.

A YouTube egyébként Remix munkacímen tervezi az új, esetleg a Google Play Musicot leváltó stream szolgáltatását, amit talán már idén márciusban elindítanak. A Bloomberg szerint ha ez megfelelő mennyiségű előfizetőt vonz, az elejét veheti a kiadók kritikáinak. Valószínűleg már ezt készíti elő, hogy bejelentették: összevonják az egyes zenészek különféle csatornáit – legyenek azok hivatalos Vevo-csatornák vagy rajongók által fenntartott, félig-meddig hivatalos csatornák – Official Artist Channels néven. Ezek a megkülönböztető jelzéssel ellátott csatornák “megöröklik” a feliratkozókat is.

Forrás: dalszerzo.hu

YouTube

 

 

Szólj hozzá!


Papp Szabi kocsmája megmutatta, mi a jótékonykodás zenész-módra

Papp Szabi kocsmája megmutatta, mi a jótékonykodás...

A megújult Robot, amit sokan úgy ismernek, hogy "Papp Szabi kocsmája" (valóban néhány zenésztársával üzemelteti), tavaly év végén kezdett...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

NAZA – első klubkoncert!

Tavaly év végén kezdtek stúdiózni, nyáron kijött a debütalbum, mostanra pedig összeállt egy egész estés műsor, amit márciusban a nagyközönség elé tárnak.

A pesti nők egy estére beköltöznek a Müpába

Talán kárpótolja az idén tíz esztendős Maszkura és a Tücsökrajt a A Dal2018-ból történt kiesésért egy müpás koncert...
Koncert.hu már a mobilodon is!
Koncert.hu Android alkalmazás Koncert.hu iPhone alkalmazás
Új koncertek