Menopauza

Let's go f*ckin' crazy! – Sziget lenullázva

2017/08/12  ·   Fesztivál   ·  Juhász Vali

A címben szereplő mondat Tom Odell a 0. napi, nagyszínpados koncertjén hangzott el, és így is tett – velünk együtt. Ugyan más vélemények szerint ő egyslágeres előadó, de talán ajánlatos (még ha újságíró is az ember), hogy ha valakinek írunk a koncertjéről és még le is akarjuk húzni, legalább úgy csináljunk, mintha ott lettünk volna, és nem a haverunkkal pálinkázgattunk a Rézangyal-pultnál.

Let's go f*ckin' crazy! – Sziget lenullázva

De Tom Odellt ezzel szemben imádta a közönség (persze, a franciák ezt is végigpofázták, dehát ők már csak ilyenek). Nemcsak azért, mert lejött a színpadról, hanem azért, mert nagyon tehetséges és remek koncertet nyomott. És szerintem teljesen jól belakta a zenekarával a Nagyszínpadot, a zongora tetején állva egészen bulizós hangulatba került ő is és az egyre gyarapodó közönség is. Én szerettem.

Tom Odell

Jól előkészítette Biffy Clyro-t, akit nagyon sokan vártak, volt, aki már reggeltől ott álldigált a tűző napon, hogy jó helyről lássa ezt a szemmel láthatóan "bolondokból" álló zenekart. A főkolompos a teljesen egzaltált Simon Neil énekes, aki egészen érdekes pozíciókat képes felvenni, és a gitártartása is igazán jellegzetes. Azt hallottam róluk, hogy a régebbi dolgaik igen forradalmiak voltak a maguk idejében, de én csak a Biblical-t ismertem tőlük (úgy tűnt, hogy a kemény mag kivételével a közönség nagy része is). Engem némi próbatermi zenei káoszra emlékeztetett az egész koncertjük, ezért csináltam pár fotót és inkább elmentem inni egyet.

Biffy Clyro

Közben bekukkantottam az OTP-sátorba, ahol a Kensington nyomta. Kollégáktól sokat hallottam erről a zenekarról, hogy milyen jó stb, de ez a számomra Bastille-os, Imagine Dragons-os, kissé statikus zene nem volt olyan érdekfeszítő. Főleg, hogy amikor odaértem, éppen egy hosszú, flamand nyelvű monológ ment , amit a holland zenekar nyilván a jelen lévő honfitársainak tolt, de abban a levegőtlen sátorban erre és ebben a hosszúságban nem voltam annyira vevő.

Úgyhogy visszatértem a Nagyszínpadhoz, ahol már Wiz Khalifát várta az óriási méretűre duzzadt embertömeg. Róla szintén azt olvastam, hogy Khalifa is egyslágeres előadó, de úgy látszik, azért ír mindenkiről ilyet, mert beakadt neki ez a lemez vagy a cikkét erre a szófordulatra akarta felhúzni. Nem, Wiz Khalifa nem csak a Paul Walker emlékére írt dalban való közreműködése miatt ismert, hanem sok egyéb menő "sláger" is fűződik a nevéhez. Bizonyosan így van, mert a rengeteg ember (a tömeg még az előző esti Pink-koncerten lévőnél is nagyobb volt) minden nótát egyformán kívülről tudott. Akinek csak annyi maradt meg, hogy Soerii és Poolekhez hasonlóan felfújt biszbaszokat osztogattak (ezek történetesen spanglit ábrázoltak)... Igaz, Wiz Khalifa a belépéskor a szájában lévő spangli elszívása után egy elég gyengusz, halovány produkciót kezdett nyomni. Néha beszélt ugyan a mikrofonba, de inkább a háttérzenekar nyomta a showt, erősen hakniszagú kezdett lenni az egész. Már majdnem elindultam haza, amikor egyszercsak mintha elmúlt volna a gandzsa hatása, vagy legalábbis lassacskán kiment belőle - és akkor felpörgött a buli. Persze, ő főleg közreműködő bizonyos dalokban, de azért akad néhány sajátja is.

Fotó: Mohai Balázs/MTI

Viszont úgy látszik, hogy ez az idei menőség, hogy a Sziget-fesztiválos fellépés után jön egy új dal. Íme Wiz Khalifáé. Kíváncsian várjuk a többi headliner új anyagait is.




 

 

Szólj hozzá!


A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk Enciklopédia

A magyar punk története képekben: Képes Magyar Punk...

Megjelent a magyar punk színtér történetét feldolgozó könyvsorozat harmadik darabja: Ács-Tari Béla és Edvi Balázs Képes Magyar Punk...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Mi történik, ha a zene nem koncertteremben, hanem inkubátorok között szólal meg?

A lassú tempójú, élőben előadott altatódalok meglepő módon képesek befolyásolni a testet és a lelket egyaránt: például koraszülött babák szívritmusát, a szülők idegrendszerét, egy egész osztály hangulatát. A British Medical Journal írása azt mutatja meg, hogy a dallam és ritmus hatása messze túlmutat a szórakozáson.

A kazettától a streamingig – generációk párbeszéde a Csinibaba Táncdalfesztiválon

A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának zenéje ma is visszhangzik a fülünkben... A Csinibaba Táncdalfesztivál 2026-os kiadása azt mutatja meg, hogyan találkozik a rendszerváltás korszaka a jelen előadóival, sőt, arra is példával szolgál, amikor a színház és a könnyűzene közös nyelvet keres.
Új koncertek