Az évről évre növekvő digitális zenei piac (2020-ban 4,1 milliárd Ft), a stagnáló vagy csökkenő fizikai hanghordozó-értékesítés (2020-ban 1,3 milliárd Ft), ezen belül a vinyl ismételt térnyerése (2020-ban 517 millió Ft) közben a COVID-járvány mutatott rá igazán a mörcs fontosságára. A rajongók a zenekari logóval, fotóval, dalcímmel vagy dalszöveggel ellátott termékek megvásárlásával a koncertmentes vagy kevésbé aktív időszakokban is közvetlenül tudják támogatni, elismerni a zenei produkciók munkáját, fennmaradását - miközben a közönség különleges és hasznos termékekhez jut.
A ProArt a "Fair Play a zenéért" tudatossági kampánya részeként összegyűjtötte a hazai merchpiac szereplőit. Egy közös online felület formájában a rajongók elé tárják a magyar zenekarok, előadóművészek ajándéktárgyainak kínálatát: zenekari póló, pulóver, bögre, vászontáska, tolltartó, kitűző, kulacs, tornazsák... Ezek összefoglaló neve az angol merchandising (kereskedelem, értékesítés) szóból rövidült merch, amelyet magyarul gyakran – fonetikusan – mörcsként emlegetnek.
A MÖRCSFESZTIVÁL első alkalommal többek között olyan hazai előadók ruházati és ajándéktárgyait segít népszerűsíteni, mint a Tankcsapda, a Margaret Island, a Carson Coma, a Honeybeast, a Leander Kills, a Mudfield, ByeAlex és a Slepp vagy épp az Animal Cannibals. A teljes lista - kuponokkal és kedvezményes ajánlatokkal - november 20-21-én, szombat-vasárnap a www.fairplayhungary.hu oldalon érhető el.
"A mörcs termékek értékesítése leggyakrabban a koncertekre, turnékra, illetve az önálló webshopokra korlátozódik. A MÖRCSFESZTIVÁL nevű hagyományteremtő kezdeményezéssel egy szélesebb körű online piactér megnyitása a célunk, amely segít – az ünnepi időszak előtt – az eddig kevésbé elkötelezett rajongóknak, hogy rátaláljanak kedvencük egyedi relikviáira" – mondta dr. Horváth Péter, a ProArt-Szövetség a Szerzői Jogokért igazgatója.
A kuponok és a cuccok itt lesznek elérhetők holnaptól!
Szólj hozzá!