Az úgy kezdődött, hogy a főszervező, Billy McFarland (tettes)társaival kitalált egy olyan appot, amely egyfajta fesztiválos uberként működött volna, megnyitva a csatornát, ami kikerüli a hivatalos rendezvényszervező irodákat, mind a fellépők, mind a látogatók szempontjából. A fesztivál eme applikáció gigapromóciója lett volna.
Összekapartak egy csomó Insta- meg YouTube-sztárt (vö. influencert, ez manapság egyre inkább szitokszóvá válik), akik a saját felületükön csillogtatták meg a luxusbuli ígéretét. Ez annyira sikeres volt, hogy akadt olyan hülye, aki mintegy másfél millió forintnak megfelelő pénzt költött belépőre. Ebből is kitűnik, lett volna miből odarittyenteni azt, amit beharangoztak, de nagyjából és egészében magasról lesz@rták, mi fog ott történni.
A szigeten nem volt áram és víz, az ígért luxuslakosztályok helyett segélysátrakat kaptak, és azokat sem szerelték össze időben. A biztonság kulcsszót azzal erősítették, hogy magánszigetnek hazudták a helyet, ahová a vendégeken kívül senki sem teszi be a lábát, hát ez annyira nem volt igaz, hogy még jól ki is rabolták őket. A gourmet kaja helyett papírdobozban szervírozott sajtos szendvicset adtak, de egy idő után már az sem volt, ráadásul derékig ért a mocsok is.
A katasztrófába fulladó Fyre fesztiválról két dokumentumfilm és egy játékfilm is készült egyszerre, megdöbbentő részleteket tárva fel a bazinagy amerikai átverésről.
A fesztivál főszervezőjét, Billy McFarlandot azóta hat év börtönre ítélték, és a társszervező-rapperrel, Ja Rule-lal együtt legalább nyolc perben érintettek, amelyekben összesen több mint 100 millió dollárt követelnek tőlük – írja a Kreatív.
(Mindeközben Ja Rule neve felbukkant egy európai fesztiválbotrány kapcsán is.)
Az E! News friss információi szerint a bíróság azt az összeget követeli vissza a promozóktól, amit a fesztivál reklámozásáért kaptak. A lap által megszerzett iratok szerint Kendall Jenner például Insta-posztonként 275 ezer dollárt kapott, ráadásul a bejegyzésekben fel sem tüntette, hogy ezek fizetett hirdetések voltak. Egy másik eljárás a DNA Modellügynökség ellen indult, amely Emily Ratajkowskit képviseli, és állítólag 299 ezer dollárt kapott a Fyre Media cégtől. Ratajkowski egyébként szintén legalább egyszer posztolt a saját képmegosztóján is promót, amiről valahogy ő is lefelejtette a #sponsored hashtaget.
Az influencerek mellett zenészek és zenei ügynökségek is értettek a perekben. A Blink-182 menedzsmentje például állítólag 500 ezer dollárral lett gazdagabb a meg sem történt fellépésért, a Tygát, Pusha T-t és Desiignert képviselő Nue ügynökség 730 ezer dollárt kapott, az International Creative Management számlájára pedig 350 ezer dollár érkezett, hogy a beígért zenei felhozatalban szerepeljen Migos, Lil Yachty és Rae Sremmurd neve.
Matt Skiba, a Blink gitárosa annak idején nyilvánosan is bocsánatot kért, no nem azért, hogy felvették a pénzt, hanem azért, hogy meleg vodkát és szar szendvicseket kellett enniük azoknak az embereknek, akik talán éppen az ő koncertjükre voltak kíváncsiak, amelyet állítólag a menedzsment azért mondott le még a botrány kirobbanása előtt, mert a szervezők nem tudták számukra azokat a technikai feltételeket garantálni, amelyek a koncert megtartásához elengedhetetlenek voltak.
A modellek és a zenészek egyelőre nem reagáltak az ellenük indított eljárásra.
Fyre fesztivál, botrány, Ja Rule, Blink-182
Szólj hozzá!