A Drops: című beszélgetés sorozatot Juhász Péter, Blik Dániel és Dreissiger László, a 235 Production producerei hozták létre Szabó Simon műsorvezetésével, melynek célja, hogy kötetlen és baráti formában a filmes-kreatív szektorba engedjenek betekintést.
Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt aktívan. A Drops legfrissebb adásában beszél németországi gyermekkoráról, színészi, rendezői és műsorvezetői ambícióiról, hogyan alapította meg 21 évesen első cégét, mi volt úttörő a néhai Est FM-ben, miként lett kultikus a társaival indított Rádió Café és milyen kihívásokkal nézett szembe, amikor a Szigethez került.
Kádár Tamás részletesen is mesélt a legújabb adásban tinédzserkoráról, hogy korábban 3 évet töltött Németországban, aztán miután szüleivel együtt hazatért, 18 évesen elhatározta, hogy önálló életet él és sikeresen felvételt nyert a Kodolányi János Főiskolára, ahol tagja volt az első újságírói szakos évfolyamnak is. Műsorvezető szeretett volna lenni, aztán a sors úgy hozta, hogy a kultikus Radio Bridge reklámértékesítője lett:
„Más világ volt még akkor, az Arany Oldalakból hívtunk fel cégeket és próbáltunk nekik reklámokat eladni" – mesélte.
Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy megalapítsa első cégét, a Berg Médiát, mindössze 21 évesen:
„A környezetünkben mindenki céget alapított, vállalkozott, konjunktúra volt, különösen a reklámpiacon. A csúcson a legnagyobb magyar tulajdonú médiaügynökség voltunk, de ha a nemzetközi cégeket is ide vesszük, akkor is bőven a top10-ben szerepeltünk."
A Drops:-ban őszintén beszélt arról is, hogy sikerült társaival megalapítaniuk az Est FM-et:
„A Tilos Rádión volt műsorunk Erdélyi Zsolt „Supermannel" és Alpári Lászlóval. Mivel a Berg Médiával sokat dolgoztunk a Pesti Estnek, onnan megkerestek bennünket, hogy mi lenne, ha az új rádiójukat mi vinnénk. Az Est FM igazi punk sztori volt, gyökerestül felforgattuk a hazai rádiózást, sőt, még ma is vannak olyan mainstream rádiók, amik több ötletünket a mai napig használják. A célunk az volt, hogy a kereskedelmi rádiós piacra olyan terméket hoztunk be, ami igyekezett úgy viselkedni, mint nem egy kereskedelmi rádió, ez is hozta el a végét."
De itt nem állt meg a rádiós projektjeinek a sora, ugyanis 2008-ban megalapította a Rádió Cafét.
„Az Est FM túrta ki az utat a Rádió Cafének, utóbbi jobban belesimult a kereskedelmi rádiózásba, mivel levettük a lábunkat a punk gázpedálról." A siker nem maradt el, így a rádió végül az Est Média vásárolta meg tőlük, akkor már tőzsdei cégként, míg Kádár Tamást a cégcsoport ügyvezetőjévé nevezték ki. Az ő regnálása alatt vették meg az Exit magazint és indították el a Neo FM-et. „A Rádió Café indításakor készítettünk egy kutatást, ez azt mutatta ki, hogy az embereknek komoly kötődése van a talk rádiókhoz, innen jött a „Van barátod" szlogen, ami leírta, hogy mire is való igazából a rádió. Az is a Café különlegességei közé tartozott, hogy olyan kreatív és egyedülálló műsor promóciókat készítettünk, ami akkor még nem volt jellemző a többi rádióra."
Az Est Médiától pedig egyenes út vezetett a Szigethez, bár elmondása szerint annak ellenére, hogy több mint egy évtizede ismerte már Gerendai Károlyt, elsőnek mégsem mondott igent a felkérésére, de végül meggyőzték és ezt máig nagyon jó döntésnek gondolja.
A Drops: legújabb adása a Spotify-on ezen a linken érhető el.
Szólj hozzá!