A 12. sem volt unalmas – Depeche Mode-koncert az Arénában

2018/02/04  ·   Koncertbeszámoló   ·  Simonyi Éva

Villódzó fények, remek vizuálok, őrült tánc a kifutón – ilyen volt az arénás Depeche Mode.

A 12. sem volt unalmas – Depeche Mode-koncert az Arénában

Bár kapunyitásra már megérkeztem, sajnos a(z esőben való) sorbanállás és a ruhatári tülekedés miatt esélyem sem volt az előzenekart meghallgatni – annak vége volt, mire beértem, úgyhogy inkább beálltam a büfé előtti kígyózó sorok egyikébe, hátha koncertkezdés előtt sorra kerülök. (Kb. 35 perc sorbanállás után meg is kaptam, amit kértem, valami csoda folytán, ugyanis 3-szor kellett elmondanom, mit innék, és a csokit is nekem kellett mutatni, hogy hol találja).

Mikor beértem végre az arénába, az már jócskán tele volt, hiszen elvileg 20:00-kor volt a koncertkezdés (a tavalyi koncertbejelentés utáni kommunikáció szerint, de a koncert napján már a szervezők sem merték kiírni a pontos időt, csak azt, hogy “az előzenekar után színpadon a DM”, azonban mégis mindenki 8-ra várta őket), azonban nem meglepő, hogy nem kezdődött el a koncert 20.00-kor, az előzetesen kiírt kezdéshez képest átlagosan 40-50 percet szoktak késni.

Amíg várakoztunk, egyáltalán nem volt rossz a hangulat, ahogyan más együttesnél ilyen fokú késésnél már tapasztaltam, gondolom azért, mert erre számítani lehetett, cserébe nagyon boldogan, a nagy nehézségek árán megszerzett kisjéger-sör kombó legurítása után a népek keményen lépegettek az előjátékként betolt Martin Gore-setlistre. Színtiszta techno szólt a zenekar színpadra lépéséig, melyre pontban 20:45-kor került sor.

Az intro alatt, amikor bejött az együttes minden tagja, szinte felrobbant az aréna. Hiába adtak eddig már tizenegy (!!!) koncertet Magyarországon, (a legutóbbi teltházasat éppen tavaly májusban), a rajongók nem tudják megunni őket, sosem lesz kisebb szenzáció, kevésbé jelentőségteljes zenekar... Egy éven belül ez már a második budapesti koncertjük, ráadásul idén a 2018-as Volt fesztiválon jön a triplázás (ők a 0. napi főfellépő, és oda is rohamosan fogynak a jegyek).

A Global Spirit névvel futó turné a tavalyi Spirit című albumot népszerűsíti, így természetesen erről is hallottunk dalokat, de azért a koncert gericét nem ez a lemez adta, nem hagyták cserben azokat sem, akik régebb óta követik a zenekar pályafutását, így régebbi slágerek is elhangzottak. Amikor Dave Gahan frontember besétált, fokozódott a hangerő, már ha ez lehetséges, majd elkezdődött (fantasztikus vizuállal a háttérben) a Going backwards. A koncert elején főleg az Ultra lemezről szóltak a dalok, de igen vegyesre sikerült a setlist, került rá dal például a Playing The Angel-ről (2005), és a Construction Time Again-ről (1983) is.

Ami a zenekar tagjait illeti, jól láthatóan élvezték a koncertet, többször is megdicsérték a magyar közönséget, amiért remekül befogadják, kiegészítik, velük együtt éneklik a dalokat. Dave szokás szerint dívákat megszégyenítő mozdulatokkal és lendülettel rúgta ki az aréna falait: többször előrejött a számára kiépített kifutón, táncolt, pörgött körbe-körbe, míg el nem szédült – majd újra táncolt. Korához és mozgalmas (elő)életéhez képest nem kis teljesítmény, amit egy ilyen ~20 dalos (körülbelül kétórás) koncerten letolt, és ezt a közönség is díjazta. Bár egymaga is kihasználta a színpadot, a zenekar olyan csodás vizuális elemekkel tette kompletté az előadását, hogy az ember egy percre sem tudta levenni a szemét róla (többek között Anton Corbijn fotós munkásságát is láthattuk, aki nem kisebb nevekkel dolgozott már együtt, mint a U2, Nirvana, vagy épp a Coldplay, és aki már 30 éve dolgozik együtt a Mode-dal).

Élőben egészen hátborzongatóan fantasztikus érzés volt hallani az új, energikus dalok mellett az olyan klasszikusokat, mint a World In My Eyes, a Precious, vagy az Enjoy The Silence, mely felturbózott dobszolókkal, hosszas közönségénekeltetéssel is kiemelkedően élvezetes volt.

Összességében a koncert lendületes volt, felemelő élményt adott, pontosan olyat, amit egy ilyen kultikus zenekar csak adhat. A zenészek ugyanúgy odatették magukat, mint a frontember Dave, aki hozta a tőle megszokott formát, és egymagában olyan show-t csinál, amire igen kevesen képesek ebben az iparban. A setlist kiválóan vegyítette a zenekar legújabb lemezét a régi klasszikusokkal, és a vizuális csodák sem hagytak kivetnivalót maguk után.

Nem csodálkoznék, ha a Volt fesztiválos koncertjük is ugyanúgy teltházas lenne, hiszen bebizonyították, hogy még mindig a topon vannak.


 

 

Szólj hozzá!


 Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Utolsó fejezetéhez érkezik Co Lee cirkuszos epochja, amely a Cirque de L’Homme [CDL] című, tavaly februárban debütált nagylemeze óta zajlik. A...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Slash visszatér!

Myles Kennedy & The Conspirators társaságában 2024. április 19-én lép fel az MVM Dome-ban.

A nő, aki kilenc nyelven énekel – jön, jön, jön Lara Fabian

Nem is olyan rég járt nálunk: 2022 októberében adott koncertet az Arénában. 2024. április 30-án egy másik helyszínen, az MVM Dome-ban fog fellépni.

Elhunyt a Supermanagement társalapítója és tulajdonosa, Ferich Balázs

Ferich Balázs neve onnan is ismerős lehet nektek, hogy a Blind Myself basszusgitárosa volt, majd amikor Tóth Gergővel kis kanyarok után önálló céget alapítottak – ez lett a Supermanagement –, ők vették a szárnyaik alá például a Wellhellót, Dzsúdlót és Azahriah-t is. A zenész-menedzser mindössze 36 éves volt.
Új koncertek