A tehetség utat tör – A Postmodern Jukebox erre az élő példa

2019/03/15  ·   Koncertbeszámoló   ·  Schwartz Dávid

Scott Bradlee álma vált valóra ezzel a kezdeményezéssel – számos, hatalmas tehetségű zenész és énekes, táncos művész számára adva lehetőséget a valódi nyers tehetségnek. Az egészen elképesztő orgánumok új értelmet adtak a jól ismert melódiáknak, s ez az őserő magával sodorta szerdán az Aréna közönségét is.

Fotó: Danubius Music
Fotó: Danubius Music

Az úgy volt, hogy egy alagsori helyiségben rakták először össze a dalokat, és Scott Bradlee aztán szép sorban kipakolta őket a videómegosztóra – így szeretett beléjük a világ, és emelkedtek egyre feljebb, a szó szoros értelmében is. Ha a klipeket nézzük, úgy tűnik, megszámlálhatatlan mennyiségű zenész dolgozik velük, de ez csak egyfajta káprázat, ami annak köszönhető, hogy mindegyik feldolgozásuk újat és újat teremt. Budapesten is csak a zenekar egy részét láthattuk, hiszen rengeteg session zenész dolgozik a Jukeboxban, az énekesek  közül pedig négyen voltak az Arénában.

LaVance Colley, Tia Simone, Hannah Gill és Olivia Kuper Harris frontszereplésével egy valódi időutazásba repítettek minket az est fellépői. Lemezminőségben szólt a hangzás, mind az énekes-, mind a zenész szekció részéről. Hibátlan örömzenélés volt, hatalmas tehetséggel és rutinnal, profizmussal és precizitással karöltve.

A zenész kollégák, barátok, akik sokan ott voltak mind egyöntetűen ezt mondták. Hibátlan koncertélményt kaptunk mindannyian. Katy Perry, Beyoncé, Lady Gaga, Toto és számos legendás előadó dalai szólaltak meg a megszokott swing-soul-blues-gospel és jazz bundában. Megszűntek a szabályok, a popgyárak lüktetése – és kitárult a zenei tárház, ami szilárd bástyaként emögött a projekt mögött van. Örök igazság, hogy tartalom nélkül nem teremthetünk értékeket. És itt bizony minden oldalról tartalmasan és érdekesen van összeállítva a történet. Megunhatatlan volt elejétől a végéig.

Pontos kezdés, semmi sallang vagy manír, amit megszokhattunk a Nagy Celebektől. Semmi kordon vagy korlát... És közel két és fél órás intenzív örömzenélés. Közvetlen, egyszerű,elegáns. Gördülékeny átvezetés, kevés duma. Nyers profizmus. Ezek jutnak egyből az eszembe. Az állam csak mélyebbre és mélyebbre esett, sőt, volt, amikor nem tudtam gátat szabni a könnyeimnek.

A koncert végén a What is love című diszkósláger gospel-soul átiratára pattant fel az aréna. Mindenkit megérintett. A tomboló energia, a szeretet és a zene iránti hatalmas alázat. Hatalmas útravalót kaptam mint zenész, mint énekes és mint egyszerű hallgatóság is.

És azt, hogy mindig van mit tanulni. Mindannyiunk számára. Ahogy a jó pap is holtig tanul, egy zenésznek is idomulnia, fejlesztenie kell saját magát. A PMJ hatalmas motiváció egy olyan zenész generációnak mint az enyém. Amikor ennyire túltelített a „pop piac” felemelő ilyen egyedi és sokszínű csapatot látni. Számomra legalább akkora öröm látni egy ilyen hihetetlen tehetségekkel bíró produkciót ekkora sikerre szert tenni. Köszönöm Nektek, PMJ, köszönöm, Koncert.hu és köszönet a Danubius Musicnak ezért az élményélt. Egy életre hálás leszek.

Külön megtiszteltetés, hogy Caley Carr a produkció szteptáncosa megköszönte nekünk, hogy elmentünk a koncertre! Egy biztos, nem először, nem utoljára van részünk őket itthon hallani-látni. Legalábbis ezt ígérték. Mi ott leszünk !

Fotók a Danubius Music oldalán

***

Aki pedig arra kíváncsi, szerzőnk hogy "muzsikál" a színpadon, megnézheti, meghallgathatja március 22-én, pénteken, az Orfeumban, ahol kitör a diszkó láz: Disco Fever – Schwartz Dávid és a Soul Session koncertje címmel látható majd műsora.

Postmodern Jukebox, Scott Bradlee, Welcome to the Twenties 2.0 Tour, show, Aréna, Schwartz Dávid

 

 

Szólj hozzá!


Amikor már semmi nem maradt, a zene húzott vissza

Amikor már semmi nem maradt, a zene húzott vissza

A Queens of the Stone Age július 19-én újra Budapestre látogat – a koncert előtt nem sokkal a zenekar frontembere, Joshua Homme személyes...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

Vegyesen fogadta a közönség a ROXETTE új felállását

A svéd popduó 2024-ben új fejezetet nyitott: miután Marie Fredriksson 2019-ben elhunyt, Per Gessle új "párt választott", és Lena Philipssonnal tért vissza a világ körüli turnéra. A bejelentés vegyes visszhangot váltott ki – a rajongók egy része nem leplezte a csalódottságát

HELLO! Lionel Richie csütörtökön beköszön Budapestre

A bársonyos énekhangjáról és örökzöld dalairól ismert 75 éves zenész európai turnéja, a "Say Hello To The Hits" show július 17-én érkezik a budapesti MVM Dome-ba.
Új koncertek