Menopauza

Keserédes búcsú – Vaya Con Dios az Arénában

2013/04/09  ·   Koncertbeszámoló   ·  Labancz Andrea

Annak idején, mikor a Nah Neh Nah című slágert dúdolta az egész világ (1990), én még kamaszként maximum az iskolai bulikban táncolhattam erre a dalra, és bár jó néhány slágerük született azóta, azt hiszem, ha az utcán leállítunk bárkit, és megkérdezzük, mi ugrik be először a Vaya Con Dios név hallatán, egyöntetű választ kapunk.

Keserédes búcsú – Vaya Con Dios az Arénában

Az eredetileg 1986-ban alakult belga formáció úgy döntött, a Farewell turné keretén belül köszöni meg lelkes közönségének a kitartást, és egyben örökre búcsút intenek a színpadnak, ahol oly sok sikerben lehetett részük. Döntésük fő oka valószínűleg az énekes Dani Klein előrehaladott kora, hiszen a sanzonos hangú hölgy idén januárban töltötte be hatvanadik életévét! Habár meg kell mondanom, egyetlen percig sem éreztem rajta fáradtságot, fásultságot vagy fellépési kényszert, az egész koncert olyan volt, mintha visszarepültünk volna a 90-es évek dallamos világába. A hivatalos jellemzők alapján a jazz kategóriába sorolandók, azonban én hozzátenném még a blues, folk, sanzon, és akár még a pop jelzőt is, de valószínűleg így is kihagytam pár tényezőt, ami a zenei világukat tükrözi.

Az este folyamán gyakorlatilag mind a hat stúdióalbum dalai közül szemezgettek, így a lassú balladák és a pörgős, sanzonos beütésű darabok szépen rendezett formában váltották egymást. A színpadkép az én kedvenc minimál stílusom, semmi fakszni, semmi cicoma, csak a zenekar, a két vokalista és némi fényjáték. Ilyen az, amikor nem a látványra koncentrál az ember, hanem a minőségi zenére, és ez megfizethetetlen! Illetve koncentráltunk volna…

És itt egy pillanatra muszáj kitérnem a közönség azon részére, akik úgy érzem, erősen eltévedtek a szombat esti forgatagban, ugyanis a csendesebb, lazulós, már-már relaxálós részeknél, a fejünk feletti VIP szektorban bulizók egyetlen percig sem hagyták, hogy tökéletesen elmerüljünk a zenei élmény nyújtotta álomvilágba. Konkrétan az evőeszközök csörgésétől kezdve a hangos kacarászáson át a különböző magánjellegű beszélgetésekig, minden lehallatszott, ami úgy gondolom, illetlenség az előadóval és a közönséggel szemben is! Sajnos, nem az első alkalom, hogy ezzel a problémával találkozom az Arénában, és roppant idegesítő tud lenni, ha valaki azért jön el egy koncertre, mert ajándékba kapta a jegyet, de a produkció cseppet sem érdekli. Annyi jó sorozat van a tévében, javasolnám, inkább rendezzenek házibulit, ahol nem zavarnak másokat! Tanuljunk meg végre kultúráltan szórakozni! Zárójel bezárva…

Visszatérve a fontosabb részhez, a zenekar profi zenészei mellett mindenképpen meg kell említenem a két vokalistát, akik néhány számban duettpartnerként is remekeltek! Természetesen az igazi slágerek nem hiányozhattak a repertoárból, elhangzott többek között a Just A Friend Of Mine, Puerto Rico, Don't Cry for Louie, Heading for a Fall, Don't Break My Heart. A közönség a kezdeti óvatos tapsolásból a végére már egy komplett kórussá alakult, és nem csak a küzdőtéren helyet foglalók, de a felsőbb szektorokba kényszerülők is állva buliztak.

Az est legmeghatóbb és egyben legfelemelőbb része mégis az utolsó számként felcsendülő Nah Neh Nah össznépi dalolászása volt, amit az énekesnő először a kelleténél halkabbnak ítélt, így leállította a zenészeket, s felhívta a közönség figyelmét, hogy ennél sokkal hangosabban is lehet énekelni. Majd újult erővel nekikezdve, és a nézők kellő hangerősségének köszönhetően az Aréna zengett a „néjnánáná” refréntől. A végén vastaps, ováció, az Arénában szokásos dübörgés, és örömmámor a színpadon, és a színpad előtt egyaránt! Ismét lezárult egy korszak. Fájó szívvel bár, de nincs mit tenni, el kell fogadni, hogy itt a vége. De nem tűnnek el nyomtalanul, hisz a rádiókból a mai napig folyamatosan szólnak a régi slágerek. Ráadásul, úgy hiszem, az Aréna ismét bizonyította, hogy nincs nálunk hálásabb közönség! Leszámítva az eltévedt zajongókat…

Fotók itt!



 

 

Szólj hozzá!


Így várják az ünnepet a Hagyományok Házában

Így várják az ünnepet a Hagyományok Házában

Az Ünnepváró Forgatag már tradícióvá vált: az adventi eseménysorozat idén december 12. és 14. között nyitja meg kapuit az érdeklődők...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

A zenekar szívverése: tisztelgés a basszerosok előtt

A zenei világ figyelme a basszusgitárosokra irányult, miután a Sky Arts bemutatta a háromrészes Greatest Basslines című dokumentumfilmet. A november 28-i premier óta a Peter Hook, Nate Mendel és Melissa Auf der Maur főszereplésével készült sorozat élénk érdeklődést váltott ki a nézőkből.

Azahriah, Halott Pénz, Beton.Hofi, Dzsúdló és mások már biztosan STRANDolnak

Ha kicsit sűrítünk az időn, akkor azt mondhatjuk, hogy a Mikulás idén nemcsak csomagot/virgácsot (kinek érdemei szerint), hanem komoly bejelentést is hoz: 2026-ban a STRAND Fesztivál két nagyszínpaddal tér vissza Zamárdiba – és az első fellépők a hazai élvonalból érkeznek.
Új koncertek