Keserédes búcsú – Vaya Con Dios az Arénában

2013/04/09  ·   Koncertbeszámoló   ·  Labancz Andrea

Annak idején, mikor a Nah Neh Nah című slágert dúdolta az egész világ (1990), én még kamaszként maximum az iskolai bulikban táncolhattam erre a dalra, és bár jó néhány slágerük született azóta, azt hiszem, ha az utcán leállítunk bárkit, és megkérdezzük, mi ugrik be először a Vaya Con Dios név hallatán, egyöntetű választ kapunk.

Keserédes búcsú – Vaya Con Dios az Arénában
Keserédes búcsú – Vaya Con Dios az Arénában

Az eredetileg 1986-ban alakult belga formáció úgy döntött, a Farewell turné keretén belül köszöni meg lelkes közönségének a kitartást, és egyben örökre búcsút intenek a színpadnak, ahol oly sok sikerben lehetett részük. Döntésük fő oka valószínűleg az énekes Dani Klein előrehaladott kora, hiszen a sanzonos hangú hölgy idén januárban töltötte be hatvanadik életévét! Habár meg kell mondanom, egyetlen percig sem éreztem rajta fáradtságot, fásultságot vagy fellépési kényszert, az egész koncert olyan volt, mintha visszarepültünk volna a 90-es évek dallamos világába. A hivatalos jellemzők alapján a jazz kategóriába sorolandók, azonban én hozzátenném még a blues, folk, sanzon, és akár még a pop jelzőt is, de valószínűleg így is kihagytam pár tényezőt, ami a zenei világukat tükrözi.

Az este folyamán gyakorlatilag mind a hat stúdióalbum dalai közül szemezgettek, így a lassú balladák és a pörgős, sanzonos beütésű darabok szépen rendezett formában váltották egymást. A színpadkép az én kedvenc minimál stílusom, semmi fakszni, semmi cicoma, csak a zenekar, a két vokalista és némi fényjáték. Ilyen az, amikor nem a látványra koncentrál az ember, hanem a minőségi zenére, és ez megfizethetetlen! Illetve koncentráltunk volna…

És itt egy pillanatra muszáj kitérnem a közönség azon részére, akik úgy érzem, erősen eltévedtek a szombat esti forgatagban, ugyanis a csendesebb, lazulós, már-már relaxálós részeknél, a fejünk feletti VIP szektorban bulizók egyetlen percig sem hagyták, hogy tökéletesen elmerüljünk a zenei élmény nyújtotta álomvilágba. Konkrétan az evőeszközök csörgésétől kezdve a hangos kacarászáson át a különböző magánjellegű beszélgetésekig, minden lehallatszott, ami úgy gondolom, illetlenség az előadóval és a közönséggel szemben is! Sajnos, nem az első alkalom, hogy ezzel a problémával találkozom az Arénában, és roppant idegesítő tud lenni, ha valaki azért jön el egy koncertre, mert ajándékba kapta a jegyet, de a produkció cseppet sem érdekli. Annyi jó sorozat van a tévében, javasolnám, inkább rendezzenek házibulit, ahol nem zavarnak másokat! Tanuljunk meg végre kultúráltan szórakozni! Zárójel bezárva…

Visszatérve a fontosabb részhez, a zenekar profi zenészei mellett mindenképpen meg kell említenem a két vokalistát, akik néhány számban duettpartnerként is remekeltek! Természetesen az igazi slágerek nem hiányozhattak a repertoárból, elhangzott többek között a Just A Friend Of Mine, Puerto Rico, Don't Cry for Louie, Heading for a Fall, Don't Break My Heart. A közönség a kezdeti óvatos tapsolásból a végére már egy komplett kórussá alakult, és nem csak a küzdőtéren helyet foglalók, de a felsőbb szektorokba kényszerülők is állva buliztak.

Az est legmeghatóbb és egyben legfelemelőbb része mégis az utolsó számként felcsendülő Nah Neh Nah össznépi dalolászása volt, amit az énekesnő először a kelleténél halkabbnak ítélt, így leállította a zenészeket, s felhívta a közönség figyelmét, hogy ennél sokkal hangosabban is lehet énekelni. Majd újult erővel nekikezdve, és a nézők kellő hangerősségének köszönhetően az Aréna zengett a „néjnánáná” refréntől. A végén vastaps, ováció, az Arénában szokásos dübörgés, és örömmámor a színpadon, és a színpad előtt egyaránt! Ismét lezárult egy korszak. Fájó szívvel bár, de nincs mit tenni, el kell fogadni, hogy itt a vége. De nem tűnnek el nyomtalanul, hisz a rádiókból a mai napig folyamatosan szólnak a régi slágerek. Ráadásul, úgy hiszem, az Aréna ismét bizonyította, hogy nincs nálunk hálásabb közönség! Leszámítva az eltévedt zajongókat…

Fotók itt!



 

 

Szólj hozzá!


Ha lemaradnál a szegedi bulijáról: a rejtélyes Carpetman a Turbinában is fellép

Ha lemaradnál a szegedi bulijáról: a rejtélyes...

A "függöny mögé" rejtőző Carpetman nem csak megjelenésében, de zenéjében is egyedülálló. Dalai kiszámíthatatlan elegyei a house és a blues...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Ahol Neked is szól egy dal: exkluzív koncertek a Szegedi Szabadtérin!

Magyarország kedvenc nyári színházi fesztiválja, a 94 éves Szegedi Szabadtéri Játékok kulturális élmények sokaságát nyújtja minden nyáron! Bár a Dóm téri nagyszínpad grandiózus operett- és musical előadásai, az Újszegedi Szabadtéri Színpad szórakoztató vendégjátékai minden színházrajongó számára tartogatnak...

ELMARAD: Annie Lennox szelleme is velünk lesz: EURYTHMICS – Dave Stewart feat. Vanessa Amorossi az Arénában

Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója és zenei mozgatórugója nyári turnéja keretén belül – eredetileg 38 nap alatt 19 koncert szerepelt a tervben – 2025. július 29-én a Papp László Budapest Arénában lépett volna fel, de a budapesti – és még pár – állomást kivették a turnéból. (Nem kaptunk magyarázatot, miért.)

A politikai filozófia doktora új lemezét hozza el az Akváriumba

John Maus zenéje olyan, mint egy sötétben pulzáló relikvia egy másik korból – egyszerre ismerős és zavarba ejtően idegen. Tavalyi, A38-as koncertje után idén az Akvárium Klubban lép fel, és ha valaki még nem találkozott a nevével, ez lehet az este, amikor minden a helyére kattanhat – vagy épp végleg elmozdul onnan.

'Gusztus 20: Retro Tabán és más koncertek Budapesten

Augusztus 20‑án Budapesten több helyszínen is lesznek könnyűzenei programok: a Millenárisban, a Várkert Bazár előtti rakparton, a Szabadság téren, a Műegyetem rakparton, a Várban, a Margitszigeten – és a Tabánban (ennek programjai 2025. augusztus 16–19. között zajlanak majd).
Új koncertek