Mert a hangosítás borzasztó, alig érteni a szöveget, pedig a Csaknekedkislány meglehetősen szövegcentrikus zenekar. A Falábú nő című sláger és a számról készült videó nemrég bejárta a világhálót, illetve annak egy részét, így több ezer internetező sajnálhatta vagy éppen nevethette ki a „kedves, vicces”, ugyanakkor csak „félkemény” hősszerelmest, aki annyira szemüveges, hogy még egy falábú nő számára sem lehet vonzó („rossz idő volt, galád idő | elutasított a falábú nő”), amit kissé ingerülten vesz tudomásul („hát én megfeneklettem a gyalázatban | baszd meg, mondom, neked falábad van!”).
A szívbemarkoló nóta rögtön a koncert második számaként hangzik el, túl sok ráhangolódást nem engedélyezve az egybegyűlteknek, és szakítva a hagyománnyal, hogy a slágert mindig a végére kell hagyni. Ugyanakkor régen rossz, ha a közönség csak egyetlen dal miatt jár koncertre, de a Csaknekedkislány közönsége érezhetően nem szalonközönség. És van még ott bőven, ahonnan ez jött, a zenekar olyan sorokat húz elő a tarsolyából, mint a Tihany című dal refrénje: „senki, senki nem azzal van, akivel szeretne lenni”. Általános és globális méretű szerelmi bánatot ennél egyszerűbben és őszintébben nem is lehetne megfogalmazni.
Persze ahogy a frontember, Csepella Olivér két szám között megjegyzi, a zenekar tagjainak semmi köze a dalokban szereplő összetört szívű fiúkhoz. Ennek ellentmond a tragikus hangszínű énekes korábbi, szintén koncerten elhangzott kijelentése, miszerint minden egyes dal igaztörténeten alapul, még az Asszonygyilkosság is. A Dr. balatoni kalandja dalcímből meg amúgy is sejthetjük, hogy a gitáros, Konsiczky Dávid saját házibulis élményének feldolgozásáról van szó. Ezek után meg humorérzéktől függően döntse el a nagyérdemű, hogy mi az igazság.
Ha a srácok nem is feltétlenül gyilkoltak nőket, a MOME-s lány megrázó balladáját hallgatva elképzelhető, hogy legalább az udvarlási módszerek („MOME-s lány, MOME-s lány, mióta megláttalak tetszel, elviszlek az Odeon-Lloydba egyszer”) és a megrázó szerelmi csalódások („MOME-s lány, MOME-s lány, tökrészeg vagy baszki, a srác akivel csókolóztál, az ki?”) dalban való megjelenéséhez az alapot mégiscsak az élet szolgáltatta. A szövegekből árad az (ön)irónia, és láthatóan sem menedzser, sem stylist nem szólt bele a színpadi megjelenésbe.
Így aztán kapunk egy egyedi hangú és összetéveszthetetlen stílusú zenekart, amely stúdiólemez nélkül is helyet talál magának a budapesti alternatív-underground színtéren, a Kuplungban összegyűlt és lelkesen táncoló közönség legalábbis ezt bizonyítja. És hiába szólnak a dalok a csajozás területéről begyűjtött kudarcokról, az állandó sikertelenségről, a közönség sorai mégis tele vannak éneklő-táncoló lányokkal. Ha pedig még a zenekar nevét is komolyan vesszük, elhihetjük, hogy mindez csak nekik szól.
Szólj hozzá!