Egyébként magam is töprengtem ezen: sokadszor járok Bródy János koncertjén, a dalok csak ritkán változnak, sőt még az összekötőszövegek is kísértetiesen hasonlítanak a korábbi koncertekre, mégis mindig megmosolyogtat, elgondolkodtat, vagy éppen felemel. Valószínűleg éppen ez az egyedülálló Bródy János keserédes dalszövegeiben és humoros közbevetéseiben: mindig valami új, valami más hallható ki belőle.
A repertoár régi slágereit felsorolni túl sok lenne, és talán mindenki tudja, melyik dalokról van szó. Az újabb idők dalairól azonban talán érdemes szót ejteni, hiszen 2020-ban megjelent a Gáz van babám album, amelyről ezen az estén is több dal elhangzott: Macskajaj, Gáz van babám vagy éppen az Akit a hazája nem szeretett című szerzemény. Felcsendült a Mariana-árok is, amely saját bevallása szerint Bródy egyik utolsó dala. Persze azóta, mint tudjuk megírta Koncz Zsuzsának a Jelbeszéd 2.0-t szintén nagy sikerrel.
Ha már Koncz Zsuzsa, – aki persze aligha választható el Bródy János szellemiségétől – meglepődve tapasztalom, hogy az utóbbi napokban egyre több nagy cikk jelenik meg Koncz és Bródy nevével, melyek szerint a jövő generációinak nem fontos tudni, hogy kik ők, sőt 40 éves kor alatt senki nem ismeri például Koncz Zsuzsát. Azt hiszem, hogy Bródy teltházas aréna-, majd MÜPA-koncertje, Koncz Zsuzsa áprilisi arénája (amely a 14. alkalom lesz!!!), illetve a tény, hogy a cikk írója 23 éves, ezen állítások tökéletes ellentétét igazolja.
Bródy János művészetére, koncertjeire és dalaira még mindig szükség van, talán nagyobb szükség, mint valaha. Hiszen talán nem mindenki gondolja azt, amit az említett cikk írói és olvasói... Bródy János koncertjeire viszont továbbra is ezrek, tízezrek kíváncsiak.
Bródy János, Müpa
Szólj hozzá!