Menopauza

Vajon örülni fognak ennek a kampánynak a dalszerzők?

2025/07/02  ·   Vélemény   ·  koncert.hu

Tízből hét ember küzd azzal, hogy valódi kapcsolatokat alakítson ki a digitális korban. Erre jutott az LG friss, öt országban végzett kutatása. A felmérés eredményeire alapozva új, globális kampányt indított a márka: a „Radio Optimism” nevű kezdeményezés célja, hogy a közös zenei élményeken keresztül erősítse az emberi kapcsolatokat

Fotó: Yaroslav Shuraev (Pexels)

Az országonként reprezentatív mintákon alapuló kutatás az emberek digitális jelenlétét és ennek hatását vizsgálta a személyes kapcsolataikra. A felmérésből kiderült, hogy az emberek több mint egyharmada naponta 2-4 órát használja a közösségi médiát, közel 20 százalékuknál pedig ez az időintervallum 4-6 óra. Bár a modern, online kommunikációs platformok elterjedése jelentősen megkönnyítette a rendszeres kapcsolattartást, tízből mintegy hét válaszadó gondolja úgy, hogy ennek ellenére a közösségi média korában nehezebb személyes kapcsolatokat ápolni, mint azelőtt.

A cég új kezdeményezése kifejezetten azzal a paradoxonnal foglalkozik, hogy a digitális korszakban bár folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással, egyre nehezebb mély, tartalmas kapcsolatokat kialakítani. A kampány azon a felszínességen igyekszik javítani, amelyet gyakran érezhetünk az online térben zajló interakcióink során. Hogy mélyebb kötelékek alakuljanak ki az emberek között, a zene erejét és univerzális nyelvét hívták segítségül.

A kampány keretében szabadon választott zenei stílusban, egyénileg megadott üzenettel generálhatunk személyre szabott, angol nyelvű AI-dalokat, majd azokat elküldhetjük barátainknak, szeretteinknek. Olyan stílusok közül válogathatunk, mint a hiphop, az R&B, a punk, a reggaeton, a jazz,vagy  K-pop, ráadásul a stílus mellett a zene hangulatát is megadhatjuk, s a dalhoz AI által generált borítóképet is kapunk. (A dalok létrehozásához használt AI-algoritmusokat előzetesen szűrt és rendszerezett zenei adathalmazon tanították be.) 

Sok dalszerző vélhetően vegyes érzésekkel fogadja az AI-dalok terjedését: egy dalszerző szemszögéből nézve ez egyszerre lehet inspiráló és aggasztó. Inspiráló, mert a technológia új lehetőségeket nyit a zene elérésében és a közönséggel való kapcsolatteremtésben, ugyanakkor aggasztó, hiszen a személyes történetekből és érzelmekből táplálkozó alkotói munka értéke könnyen háttérbe szorulhat a gép által generált, személytelen dalok mellett. Sok zenész szerint fontos, hogy a közönség is tudatosan keresse azokat a dalokat, amelyek valódi emberi élményeken alapulnak. Egy tudatos, a közönséggel kapcsolatot kereső dalszerző örülhet annak, hogy a zene fontossága előtérbe kerül egy ilyen kampánnyal — ugyanakkor jogosan tarthat attól, hogy a mesterséges intelligencia egyszerű, személytelen dalai elterjedhetnek, és ezzel háttérbe szoríthatják a kreatív, emberi munkát, mert az AI-kampányok egyre jobban megkérdőjelezhetik, hogy a jövőben mennyire lesz szükség hús-vér zeneszerzőkre, hiszen bárki „generálhat” dalt egyetlen kattintással – ez hosszú távon bizonytalanságot kelthet a szakmában. Az AI által „újrahasznosított” zenék pedig etikai kérdéseket is felvetnek, például hogy a betanításhoz használt minták eredeti szerzői kaptak-e méltó elismerést vagy ellenszolgáltatást.

Szóval van itt kérdés bőven, de tény, hogy a technológiának keresztbe feküdni nem nagyon lehet, max. meg kell találni a mindenki számára komfortos módszert az együttélésre.

 

 Amúgy 2025 éppen a Magyar Dalszerzés Éve.

Radio Optimism, kampány, AI dalok

 

 

Szólj hozzá!


Avatar: Tűz és Hamu –  Miley Cyrus Pandorája

Avatar: Tűz és Hamu – Miley Cyrus Pandorája

December 18-án érkezik a magyar mozikba az Avatar: Tűz és Hamu, és ahogy az a sorozattól megszokott, a látvány mellett a zene is fontos szerepet...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Biffy Clyro basszusgitárosa nem jön a Szigetre – de van másik!

A skót Biffy Clyro hivatalos közleményben jelentette be, hogy basszusgitárosuk, James Johnston nem csatlakozik a zenekar közelgő koncertjeihez és turnéihoz, köztük a nyári Sziget Fesztiválon várható fellépéshez sem.

Bemasíroznak a Parkba a techno fúvósok: MEUTE

A MEUTE július 23-án először ad koncertet a Budapest Parkban. A hamburgi zenekar produkciója a techno és a marching band hagyományainak határterületén mozog: elektronikus zenei struktúrákat szólaltatnak meg akusztikus fúvós hangszereken és dobokon. A koncert az utcai zenélés fizikai jelenlétére és a rave-kultúrából ismert ritmikai...
Új koncertek