Vajon örülni fognak ennek a kampánynak a dalszerzők?

2025/07/02  ·   Vélemény   ·  koncert.hu

Tízből hét ember küzd azzal, hogy valódi kapcsolatokat alakítson ki a digitális korban. Erre jutott az LG friss, öt országban végzett kutatása. A felmérés eredményeire alapozva új, globális kampányt indított a márka: a „Radio Optimism” nevű kezdeményezés célja, hogy a közös zenei élményeken keresztül erősítse az emberi kapcsolatokat

Fotó: Yaroslav Shuraev (Pexels)

Az országonként reprezentatív mintákon alapuló kutatás az emberek digitális jelenlétét és ennek hatását vizsgálta a személyes kapcsolataikra. A felmérésből kiderült, hogy az emberek több mint egyharmada naponta 2-4 órát használja a közösségi médiát, közel 20 százalékuknál pedig ez az időintervallum 4-6 óra. Bár a modern, online kommunikációs platformok elterjedése jelentősen megkönnyítette a rendszeres kapcsolattartást, tízből mintegy hét válaszadó gondolja úgy, hogy ennek ellenére a közösségi média korában nehezebb személyes kapcsolatokat ápolni, mint azelőtt.

A cég új kezdeményezése kifejezetten azzal a paradoxonnal foglalkozik, hogy a digitális korszakban bár folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással, egyre nehezebb mély, tartalmas kapcsolatokat kialakítani. A kampány azon a felszínességen igyekszik javítani, amelyet gyakran érezhetünk az online térben zajló interakcióink során. Hogy mélyebb kötelékek alakuljanak ki az emberek között, a zene erejét és univerzális nyelvét hívták segítségül.

A kampány keretében szabadon választott zenei stílusban, egyénileg megadott üzenettel generálhatunk személyre szabott, angol nyelvű AI-dalokat, majd azokat elküldhetjük barátainknak, szeretteinknek. Olyan stílusok közül válogathatunk, mint a hiphop, az R&B, a punk, a reggaeton, a jazz,vagy  K-pop, ráadásul a stílus mellett a zene hangulatát is megadhatjuk, s a dalhoz AI által generált borítóképet is kapunk. (A dalok létrehozásához használt AI-algoritmusokat előzetesen szűrt és rendszerezett zenei adathalmazon tanították be.) 

Sok dalszerző vélhetően vegyes érzésekkel fogadja az AI-dalok terjedését: egy dalszerző szemszögéből nézve ez egyszerre lehet inspiráló és aggasztó. Inspiráló, mert a technológia új lehetőségeket nyit a zene elérésében és a közönséggel való kapcsolatteremtésben, ugyanakkor aggasztó, hiszen a személyes történetekből és érzelmekből táplálkozó alkotói munka értéke könnyen háttérbe szorulhat a gép által generált, személytelen dalok mellett. Sok zenész szerint fontos, hogy a közönség is tudatosan keresse azokat a dalokat, amelyek valódi emberi élményeken alapulnak. Egy tudatos, a közönséggel kapcsolatot kereső dalszerző örülhet annak, hogy a zene fontossága előtérbe kerül egy ilyen kampánnyal — ugyanakkor jogosan tarthat attól, hogy a mesterséges intelligencia egyszerű, személytelen dalai elterjedhetnek, és ezzel háttérbe szoríthatják a kreatív, emberi munkát, mert az AI-kampányok egyre jobban megkérdőjelezhetik, hogy a jövőben mennyire lesz szükség hús-vér zeneszerzőkre, hiszen bárki „generálhat” dalt egyetlen kattintással – ez hosszú távon bizonytalanságot kelthet a szakmában. Az AI által „újrahasznosított” zenék pedig etikai kérdéseket is felvetnek, például hogy a betanításhoz használt minták eredeti szerzői kaptak-e méltó elismerést vagy ellenszolgáltatást.

Szóval van itt kérdés bőven, de tény, hogy a technológiának keresztbe feküdni nem nagyon lehet, max. meg kell találni a mindenki számára komfortos módszert az együttélésre.

 

 Amúgy 2025 éppen a Magyar Dalszerzés Éve.

Radio Optimism, kampány, AI dalok

 

 

Szólj hozzá!


Egy hét múlva Budapesten a Guns N’ Roses – giga show-val készül a zenekar

Egy hét múlva Budapesten a Guns N’ Roses – giga...

Hét nap múlva ismét berobog a Nightrain a Puskás Arénába, hogy július 15-én egy több mint háromórás show-val töltsék meg a stadiont. Előttük...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

27 év után otthagyja a Pearl Jam-et Matt Cameron dobos

Mi mondtuk már, hogy a dobosoknak valami egészen turbulens éve van... (linkek a cikk végén). Ami a mostani hírt illeti: a 62 éves Cameron (a Soundgarden egykori tagja) ma reggel jelentette be a döntését Instagramon és más közösségi csatornákon is.

A$AP Rocky mégsem jön a Szigetre – Kid Cudi ugrik be helyette

Több, augusztusban esedékes európai koncertjét mondta le a napokban A$AP Rocky – a lemondáshullám most a Szigetet is elérte. A szervezők gyorsan léptek: a Sziget pénteki napján a Nagyszínpad headlinere Kid Cudi lesz.
Új koncertek