Menopauza

Vajon örülni fognak ennek a kampánynak a dalszerzők?

2025/07/02  ·   Vélemény   ·  koncert.hu

Tízből hét ember küzd azzal, hogy valódi kapcsolatokat alakítson ki a digitális korban. Erre jutott az LG friss, öt országban végzett kutatása. A felmérés eredményeire alapozva új, globális kampányt indított a márka: a „Radio Optimism” nevű kezdeményezés célja, hogy a közös zenei élményeken keresztül erősítse az emberi kapcsolatokat

Fotó: Yaroslav Shuraev (Pexels)

Az országonként reprezentatív mintákon alapuló kutatás az emberek digitális jelenlétét és ennek hatását vizsgálta a személyes kapcsolataikra. A felmérésből kiderült, hogy az emberek több mint egyharmada naponta 2-4 órát használja a közösségi médiát, közel 20 százalékuknál pedig ez az időintervallum 4-6 óra. Bár a modern, online kommunikációs platformok elterjedése jelentősen megkönnyítette a rendszeres kapcsolattartást, tízből mintegy hét válaszadó gondolja úgy, hogy ennek ellenére a közösségi média korában nehezebb személyes kapcsolatokat ápolni, mint azelőtt.

A cég új kezdeményezése kifejezetten azzal a paradoxonnal foglalkozik, hogy a digitális korszakban bár folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással, egyre nehezebb mély, tartalmas kapcsolatokat kialakítani. A kampány azon a felszínességen igyekszik javítani, amelyet gyakran érezhetünk az online térben zajló interakcióink során. Hogy mélyebb kötelékek alakuljanak ki az emberek között, a zene erejét és univerzális nyelvét hívták segítségül.

A kampány keretében szabadon választott zenei stílusban, egyénileg megadott üzenettel generálhatunk személyre szabott, angol nyelvű AI-dalokat, majd azokat elküldhetjük barátainknak, szeretteinknek. Olyan stílusok közül válogathatunk, mint a hiphop, az R&B, a punk, a reggaeton, a jazz,vagy  K-pop, ráadásul a stílus mellett a zene hangulatát is megadhatjuk, s a dalhoz AI által generált borítóképet is kapunk. (A dalok létrehozásához használt AI-algoritmusokat előzetesen szűrt és rendszerezett zenei adathalmazon tanították be.) 

Sok dalszerző vélhetően vegyes érzésekkel fogadja az AI-dalok terjedését: egy dalszerző szemszögéből nézve ez egyszerre lehet inspiráló és aggasztó. Inspiráló, mert a technológia új lehetőségeket nyit a zene elérésében és a közönséggel való kapcsolatteremtésben, ugyanakkor aggasztó, hiszen a személyes történetekből és érzelmekből táplálkozó alkotói munka értéke könnyen háttérbe szorulhat a gép által generált, személytelen dalok mellett. Sok zenész szerint fontos, hogy a közönség is tudatosan keresse azokat a dalokat, amelyek valódi emberi élményeken alapulnak. Egy tudatos, a közönséggel kapcsolatot kereső dalszerző örülhet annak, hogy a zene fontossága előtérbe kerül egy ilyen kampánnyal — ugyanakkor jogosan tarthat attól, hogy a mesterséges intelligencia egyszerű, személytelen dalai elterjedhetnek, és ezzel háttérbe szoríthatják a kreatív, emberi munkát, mert az AI-kampányok egyre jobban megkérdőjelezhetik, hogy a jövőben mennyire lesz szükség hús-vér zeneszerzőkre, hiszen bárki „generálhat” dalt egyetlen kattintással – ez hosszú távon bizonytalanságot kelthet a szakmában. Az AI által „újrahasznosított” zenék pedig etikai kérdéseket is felvetnek, például hogy a betanításhoz használt minták eredeti szerzői kaptak-e méltó elismerést vagy ellenszolgáltatást.

Szóval van itt kérdés bőven, de tény, hogy a technológiának keresztbe feküdni nem nagyon lehet, max. meg kell találni a mindenki számára komfortos módszert az együttélésre.

 

 Amúgy 2025 éppen a Magyar Dalszerzés Éve.

Radio Optimism, kampány, AI dalok

 

 

Szólj hozzá!


Azahriah, Halott Pénz, Beton.Hofi, Dzsúdló és mások már biztosan STRANDolnak

Azahriah, Halott Pénz, Beton.Hofi, Dzsúdló és mások...

Ha kicsit sűrítünk az időn, akkor azt mondhatjuk, hogy a Mikulás idén nemcsak csomagot/virgácsot (kinek érdemei szerint), hanem komoly bejelentést...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

A közönség nem tud élni a Demjén-musical nélkül

Valami egészen szokatlan történik az Erkel Színház körül: a jegypénztár előtt kígyózó sorok, több tízezer online vásárló néhány perc alatt, és olyan rendszerterhelés, amelyet korábban csak sportdöntők vagy világsztárok stadionturnéi okoztak. Mindez egy februárban induló musicalért, amely a Demjén Ferenc dalaira épülő...

Yamazaki, a véerfarkas – a különleges produkció háttere

Yamazaki, vagyis a VR-farkaskarakterrel fellépő Rakovics Benedek a hétvégén mutatja meg először a szélesebb magyar közönségnek különleges, japán ihletésű vizuális világát és modern pophangzását. A virtuális térből induló projekt már nemzetközi figyelmet is kapott, most következik a hazai megmérettetés.
Új koncertek