Bár korábban nem volt jellemző a Mörkre, hogy saját anyagain másokkal kollaboráljon, a londoni rapper, Brother Portrait után ezúttal egy japán dzsessztrombitással, Takuya Kurodával dolgoztak együtt, aki a New York-i jazz és neosoul közeg egyik kimagasló egyénisége - a srácok először Rising Son című lemezével találkoztak, amin nem kisebb zenészek szerepelnek, mint Nate Smith, Lionel Loueke vagy José James. A közös munkáról a következőképp mesélnek:
“A Baby stílusa és hangulata miatt adta magát, hogy felkérjük Takuyát egy szólóra. Azonban ő akkora lendületet kapott, hogy amellett, hogy egy zseniális szólót rögzített, gyakorlatilag “telejátszotta” a dalt, jópár arrange hallható a dalunk végleges verziójában, amit ő talált ki és játszott fel. Mindannyian nagyon szeretjük a végeredményt, és megtisztelőnek érezzük, hogy Takuya elfogadta a felkérésünket.”
Takuya egyébként a dalhoz készült videóban is cameozik, ahogy a zenekar többi tagja is. Bár az ef Zámbó Szonja által rendezett kisfilm forgatását kissé megnehezítette a hűvös időjárás – Szabó Dániel Ferenc dobos például egy elképesztően fagyos, kora reggelen ereszkedett a jéghideg víz alá, de a videó elején látható éjszakai piknik is dermesztő időben forgott.
A Baby mindemellett egy szívet melengető, pozitív kicsengésű és hangulatú szerelmes dalt. Ahogy a frontember, Zentai Márk fogalmaz:
“...kivételesen tényleg arról szól, hogy találtam valakit, akivel nagyon jó együtt lenni és hogy ez mekkora csoda.”
A zenekar egyébként azért döntött a lemez dalonkénti bemutatása mellett, hogy egy-egy szerzemény minél több figyelmet kapjon. Idővel egyre teljesebbé vált a kép, mégis majd csak november 11-én érnek össze a szálak. Az In the Golden Hour című második nagylemez dalait viszont már néhány nappal korábban, november 5-én meghallgathatjuk élőben, a lemezbemutató koncertjükön, a Müpában.
Mörk, Takuya Kuroda, Müpa
Szólj hozzá!