A teljes jelentés itt olvasható, kiemeltük a 10 legütősebb megállapítást belőle.
Kezdjük egy igen konkrét dologgal:
1. A gyerekek zenei top 10 listáját Azahriah vezeti (akit 901 válaszadó közül 130-an említettek), őt követi Shakira, Majka, Manuel, a Halott Pénz, DESH, Eminem, KKevin, Billie Eilish és az Imagine Dragons.
Aztán pár általánosság a zenehallgatási szokásaikról:
2. A 8-14 éves gyerekek között 10-ből 9 rendszeresen hallgat zenét, elsősorban szórakozásból, kikapcsolódásként vagy a háttérben.79%-uk a mobiltelefont használja erre a célra. A mobiltelefonon zenét hallgatók 92%-a otthon, 35%-a autóban, 22%-a közlekedési eszközön, 21% osztálytársnál, 17% nagyszülőknél, 15% sétálás közben, 8% iskolában, 7% sportolás közben tölti ezzel az elfoglaltsággal az idejét.
3.
4. A szóban forgó fiatal generáció kimagasló többsége, egészen pontosan 84%-a a YouTube-ot részesíti előnyben. Második lett a Spotify 26%-kal, 20%-uk rendelkezik saját zenetárral, 10% a közösségi médiában hallgat zenét, és mindössze 3%-os az Apple Music népszerűsége.
5. A gyerekek kétötöde gyakran néz videóklipeket, amikor zenét hallgat, minden második gyermek inkább csak alkalmanként, 8% pedig elmondása szerint soha.
6. A 8-14 évesek jellemzően inkább a popzenét preferálják, kisebb mértékben a rapet, kicsit több mint tizedüknek vegyes a zenei ízlése, még kisebb arányban hallgatnak rockzenét. Ennél is kevesebben szavaztak a disco, a hiphop, a roma/mulatós, a k-pop kategóriákra és a mai slágerekre.
7. A gyerekek több mint fele a magyar és a külföldi előadók zenéit is vegyesen hallgatja. A magyar zene hallgatásának elsődleges motivációja, hogy jobban értik a dalok szövegét. A felmérés vizsgálta a 8-14 éves korosztály körében legnépszerűbb top 50 és top 10 zenei előadót is: mindkét kialakult toplista 60%-a magyar.
8.
9. 10 gyerek közül 3 játszik hangszeren, egyötödük tanul is hangszeren játszani. A koncertek látogatottsága változó, a gyerekek negyede egyszer volt koncerten az elmúlt évben, míg egyötödük többször is. A 12-14 éves fiúkra nagyobb arányban jellemző, hogy az elmúlt évben legalább egyszer részt vettek valamilyen könnyűzenei koncerten.
10. Konkrétumokkal kezdtük, azzal is fejezzük be:
A KidComm felméréssel együtt elérhetőek a magyar zeneipar 2022-es iparági adatai, valamint a zenészek megélhetésére és az inflációra vonatkozó 2023-as felmérési adatok is a www.zeneipar.info oldalon.
Zeneipari Jelentés, gyerekek, zenehallgatás, Azahriah
Szólj hozzá!