Jönnek a fizetős élő videók a Bandcampre. Sőt, közvetlenül a videóközvetítés alatt lesz egy “virtuális merchpult”, vagyis láthatók az előadó által a Bandcampen árult albumok és egyebek. A szolgátatás tesztelése közben kiderült, hogy a sokszor a jegybevétellel azonos mértékű bevételt szerez az előadó a merch eladásokból.
A jegyárakat az előadó szabhatja meg, és a vásárlók azt az árat látják, nincs kezelési költség. A Bandcamp része 10%, de ezt is elengedik 2021. március 31-ig.
MIK EZEK?
3-8 másodperces ismétlődő videók, amelyeket egy-egy albumhoz vagy egy-egy számhoz rendelhet hozzá az előadó, és amelyek a (leggyakrabban használt) Now Playing/Műsoron nézetben láthatók.
MIÉRT JÓ?
Állítólag, amikor ilyet rendeltek egy számhoz, akkor 5%-kal többen hallgatták tovább a dalt, mint amikor a hagyományos, álló borítóval jelent meg, és 145%-kal volt valószínűbb, hogy a hallgató valamely közösségi oldalon megosztja a dalt, ha volt hozzá rövid videó.
HOGY LEHET FELTÖLTENI?
Lehet videókat rendelni akár új, akár régi számokhoz, de az albumokhoz is, és bármikor le lehet cserélni őket.
10 dolog, amit érdemes figyelembe venni egy Canvas-videó megtervezésekor
- Ne legyen a videóban ének, beszéd, rap, ugyanis nincs szinkronizálva a zenéhez.
- Kerüljük a túl gyors vágásokat és a villódzó képernyőt – ezeket nehéz lehet vizuálisan értelmezni, túlterhelhetik a felhasználót.
- A fontos dolgok a “biztonságos területen” történjenek – bizonyos telefonokon az álló videó bal és jobb széle nem látszódik, ez akár 20% is lehet.
- Nem érdemes az előadó nevét és a szám címét belevenni a videóba, hiszen ezek úgyis látszódnak.
- Az ismétlődő videók fajtái: folytonos loop, ami ugyanazzal a képpel ér véget, amivel kezdődött; videó, amiben látszik a vágás, de ügyesen elrejtve; oda-vissza lejátszódó animáció.
- Próbálj a rendelkezésre álló időben egy teljes történetet elmesélni. Egy befejezetlen sztori vagy egy drasztikusan megvágott kliprészlet frusztráló lehet a felhasználó számára.
- A Canvas illeszkedjen a teljes Spotify-profilod felépített vizuális világába.
- Ha egy album minden számához külön Canvas készül, akkor azok adjanak ki egy teljes történetet, vagy legyen átfogó témájuk, összekötő vizuális elemeik.
- Nyugodtan frissítsd a videókat, azok nem olyan rögzített vizuális elemek, mint egy borító.
- A Canvas reflektálhat az adott pillanatra is – például az előadót megragadó hírekre, vagy egy közelgő ünnepre, amihez a dal is kapcsolódik.
Ha semmi ötlet, de tényleg – van, aki megcsinálja helyettetek, de ez sokba is kerülhet (100-tól ezer dollárig). Billie Eilish például rajongók rajzaiból készült animált verziót használt, egy K-pop zenekar pedig a rajongók feltöltött fotóiból rakott össze néhány Canvast. Legyetek kreatívak!
Spotify, Canvas, zenekarok
Szólj hozzá!