Azt írják:
"Először, tíz éve egy jó ötletnek tűnt az, hogy a márkák, közszereplők meg tudják mutatni mennyire fontosak, milyen sokan szeretik őket. De közben az algoritmus változások és a piaci félreértések egyre nehezebbé tették az értelmezést, amikor pedig bekerült a követők száma is a képbe, végképp zavaros lett a helyzet."
A Koncert.hu Facebook oldala például 38 425 embernek tetszik, 37 764 ember követi. Sokkal többen nem lájkolták be, mint amennyien követik, de vannak oldalak, ahol a két szám között nagyobb a különbség. Például azért, mert valaki egyszer egy bejegyzés miatt belájkolta valamilyen oldalt, de soha többé nem nézett fel, vagy mert a haverod megkért arra, hogy lájkold be az oldalát, és te nem akartad megsérteni, de azt sem akartad, hogy ott ugráljanak neked föl a posztok – ezért nem követted. Innentől fogva ez a fajta lájk-kényszer megszűnik, vagy követsz egy oldalt, vagy soha nem látod, kivéve, ha rákeresed.
Viszont, ahol rákattintottál a "KÖVETEM" gombra, annak az oldalnak a bejegyzéseit is látni fogod. Szóval, nem vesztettünk semmit, csak a figyelmünket koncentráljuk a számunkra hasznos dolgokra.
De ha már a követőkről esett szó, eszünkbe jutott, hogy megnézzük, hogy egy közelmúltban készült népszerűségi lista első 10 helyezettje hogy áll a követőket tekintve:
1. Tankcsapda 261.236
2. Halott Pénz 234.000
3. Wellhello 117.000
4. Molnár Ferenc Caramel 395 925
5. Rúzsa Magdi (személyes profil, nem látható)
6. Ákos 234.422
7. Edda Művek 183.119
8. Csík Zenekar 240.389
9. Kowalsky meg a Vega 210.000
10. Majka & Curtis (külön-külön értelmezhető csak: Majka 516.000, Curtis 215.00)
Amint az látható, a népszerűség nem fut együtt a követők számával – vagy a merítés volt szűk, amikor a toplistát összeállították, mert a 10. helyen szereplő Majkának mintegy kétszer annyi követője van, mint a lista csúcsán helyet foglaló Tankcsapdának.
A zenében, úgy tűnik, nem az számít, kinek hány követője van, nem egy szám dönti el, milyen sokan szeretik őket.
Facebook, lájkok, rajongók
Szólj hozzá!