Egyre többen vannak, akik hisznek abban, hogy a legális forrásokból származó zene – online zeneboltok, streaming szolgáltatások, CD-k, koncertek, fesztiválok – fogyasztása hozzájárul ahhoz, hogy újabbnál újabb dalok szülessenek, szerzők és előadók tűnjenek fel. Ez a zeneipar egészséges fejlődésének kulcsa. A CD-eladások visszaesése miatt ma már 2000 eladott példány kell egy aranylemezhez, ami 20 éve még ötvenszer ennyi eladással volt elérhető. A fizikai eladások szerepét eddig még nem tudta átvenni az internetes értékesítés, de ebben az utóbbi évben komoly fordulat állt be. Immár Magyarországon is reális áron érhetők el a letöltéses vagy előfizetéses online zenei szolgáltatások.
A ProArt által indított FairPlay kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a zenészi, alkotói, előadói munka elismerésének kérdésére, és valamilyen módon támogassa azokat a zenefogyasztó „fairplayereket”, akik magukénak érzik ezt az ügyet. A hazai zeneipar meghatározó elemei a könnyűzenei fesztiválok, így a kampányban is kiemelt szerep jut ezeknek. A Balaton Sound és a Sziget fesztiválokon megjelennek a FairPlay aktivistái, a szerencsés fesztiválozók pedig visszanyerhetik a belépőjegyük árát.
Aki fontosnak érzi, hogy kifejezze a FairPlay kezdeményezés iránti támogatását, annak nem kell mást tennie, mint regisztrálni a www.fairplayhungary.hu weboldalon. A játékban való részvételhez feltétel a fesztiválbelépő megvásárlásának igazolása: számlával, nyugtával vagy a karon lévő sértetlen karszalaggal. Sorsolás a Balaton Sound és a Sziget végét követően egy-egy héttel.
Szólj hozzá!