A WMMD több mint 15 éve segíti az előadók zenéit megjelentetni a Spotify, Apple Music, YouTube vagy épp a Deezer felületén. Annak érdekében pedig, hogy az újonnan feltöltött dalok sokakhoz eljuthassanak, egy ideje a online hirdetési kampányok adta lehetőségeket is kiaknázzák a TikTokon, Google Ads-ben, a Meta felületein vagy akár Spotify-on. Mivel nagy igény merült fel a fizetett hirdetési kampányok tervezésére és kivitelezésére, létrejött ügynökségük, az Unnamed Promotions.
Európa legnagyobb ‘new music’ fesztiválján több mint 500 feltörekvő előadó lépett fel – a zene egyik fellegvárában, Brightonban, a helyszín számos klubjai egyikében álltak színpadra. A magyar delegáció tagjai nem csak a koncerteken leshettek el tőlük egy-két dolgot, de a három napon át tartó szakmai konferencián rengeteget tanulhattak több aktuális témakörben, mint például a TikTok jelenlét vagy a turnék költségtervezése. A WMMD nem csak terjesztésben segíti az előadókat, illetve a zenéjük promotálásában, de abban is, hogy tanulhassanak, és mindig naprakészek lehessenek, épp ezért a Google londoni székházában egy személyre szabott YouTube Masterclass workshopon is részt vehettek a zenészek, mielőtt belevetették magukat a fesztiválozásba.
A tehetséges fiatalok a fesztivál showcase fellépésein meghallgatták azokat az előadókat más országokból, akikkel hasonló szinten állnak, mint ők, a konferencián pedig tippeket kaphattak a kezdő lépésekhez.
"Nagyobb betekintést nyertem az angol nyelvterületeken működő zeneiparba. Megdöbbentő volt látni, hogy mennyire máshogy működik kb. minden. Például voltunk olyan előadó koncertjén, akinek 93 milliós stream volt az egyik dalán (havi 3 millió hallgatója van), és a koncertjén kínosan kevesen, 10-en voltunk. Durva volt azt is látni, hogy egy turné költségvetése mennyivel grandiózusabb, mint Magyarországon. Egy angol/amerikai minimális produkció (2-3 ember) színpadra rakása ugyanannyiba kerül, mint nálunk a legnagyobb produkciók” – fogalmazott Lil Frakk.
Az brightoni események előtt pedig a WMMD kiosztotta harmadszorra is az előadóik között a WMMD-díjat, amelyet Majka, Horváth Tamás, a The Anahit, az Elefánt és a 4S Street vehetett át.
S ha már Lil Frakkot emlegettük, vele kapcsolatos friss hírünk, hogy elindult a Petőfi Kulturális Ügynökség Petőfi Felhő Projekt címmel meghirdetett megmérettetésén, amelyen zenészek jelentkezhetnek Petőfi-versfeldolgozásokkal május 31-ig. Ő – valamint Kolibri, ajsa luna, kristoaf – már elkészült vele:
The Great Escape, WMMD, Lil Frakk
Szólj hozzá!