Menopauza

A Red, Red Wine-tól a Wonderful Life-ig: VeszprémFest

2019/07/16  ·   Koncertbeszámoló   ·  Labancz Andrea

Két napot töltöttünk idén a mindig jó hangulatú VeszprémFesten, ahol pénteken a legendás UB40 dalaira ringatóztunk a reggae ütemnek megfelelően, míg szombat este a grúz származású, csilingelő hangú énekesnő, Katie Melua sajátos atmoszférájú, keserédes szerzeményeivel és feldolgozásaival zárta méltóképpen az idei felhozatalt.

Fotó: PeetPhoto

Bár az időjárás megpróbált minket kizökkenteni a fesztiválos üzemmódból, óriási szerencse, hogy Veszprémben mindig van „B” terv koncerthelyszín tekintetében. Így esett – szó szerint –, hogy a tervezett 4 napos programkínálatból kettő gond nélkül lezajlott a festői szépségű História kertben, míg nekünk sajnos be kellett húzódnunk a szép nagy veszprémi arénába a szokatlan hideg és a kiszámíthatatlan időpontokban nyakunkba zúduló égi áldás kivédése érdekében. Egy picit szomorú voltam, hogy gyakorlatilag hoztuk magunkkal a rossz időt Pestről, de végül csak el tudtuk tölteni hasznosan a két koncert közti időszakot is.

Péntek este régi nagy kedvencem, a reggae angliai nagyágyúi mozgatták át a VeszprémFest mindig hálás közönségét, ahol a fiatalabb, és idősebb korosztály is bátran táncra perdült az egyet jobbra-egyet balra nem túl bonyolult koreográfiát alkalmazva. A UB40 – bármily hihetetlen – nem a napsütötte Jamaica adománya a zeneiparnak, minden egyes tag angliai származású, és 1978-as megalapítása óta szinte folyamatosan létezik. Igaz, a mostani felállásban már csak három eredeti tag maradt, de az énekes Ali Campbell visszatérésével és Astro közreműködésével vált újra értékessé a csapat.

 

A mostani koncert is tulajdonképpen róluk szólt, de azért mindenképpen meg kell említenem a zseniális zenésztársakat és a végtelenül szimpatikus vokalistát is, hisz mind hozzátették a maguk tudományát a sikeres végkifejletthez. A reggae eleve egy csoportos élményterápiának mondható, de van abban valami csodálatos és egyben mosolyra fakasztó, mikor egy komplett aréna dülöngél ütemesen a sokadik sör és egyéb „frissítők” elfogyasztása után a „Red, Red Wine” című klasszik slágert üvöltve. Az idén hatvanat betöltő Alin látszott, hogy a végére kissé elfáradt, viszont jellegzetes „vonyító” hangjára szerencsére nem hatott az idő múlása. A produkcióra egyetlen rossz szót sem tudnék mondani, pontosan azt kaptam, amit vártam, viszont a hangosítást sajnos nem sikerült tökéletesre csiszolni, ami valószínűleg a hirtelen döntött költözésnek volt köszönhető.

Ezzel ellentétben a szombat esti mindenkit leültetős koncerten már minden pöpec volt. Nagyon más stílus, nagyon más hangulat, de nekem átjött az előadás. Ismerem annyira Katie Melua munkásságát, hogy tudjam, az ő koncertjei nem az energiától duzzadó, hajad is eldobod fajta, inkább melankólikus, kicsit elgondolkodtató és a mindennapi pörgést másfél órára tökéletesen lelassító műfajba tartoznak. Maga a hölgy sem az a hiperaktív fajta (legalábbis a fellépéseit tekintve, mert magánemberként szereti az adrenalin löketet okozó tevékenységek kipróbálást), a színpadon is lassan járkál – már ha egyáltalán elmozdul –, a történeteit is a lehető leghalkabban és legnyugodtabban adja elő, mint ahogy a dalait is. Bár a mikrofon miatt úgy tűnhet, hogy nagyon is kiereszti a hangját, én komoly fogadást kötnék arra bárkivel, hogy a keverőpultban az ő fellépéseinél a maximumra csavarják a hangerő gombot.

 

Természetesen itt sem maradhattak el a legismertebb slágerek, de ami számomra meglepő volt, hogy a repertoár mondhatni fele nem saját szerzemény volt, csupán újra értelmezés. Ráadásul elég csapongó, hisz volt Louis Armstrong, The Cure, grúz népdal, valamint a 80-as évek egy számos előadóinak egyik legnagyobb durranása Black és a "Wonderful Life". Tulajdonképpen ezekkel sem volt baj, hisz egész szépen átformálta őket a saját ízlésvilágának megfelelően, de ahhoz képest, hogy nem ma kezdte, és így egészen biztosan ki tudná tölteni az idejét a saját darabokkal is, nekem kicsit soknak tűnt a feldolgozások aránya. Persze ez semmit nem von le a koncert értékéből, ami ugyanolyan színvonalas volt, mint a UB40 esetében. De hát egy prémium kategóriás fesztiváltól nem is várunk mást…;)

VeszprémFest, fesztivál, 2019, koncert, Katie Melua, UB40, Ali Campbell, Astro

Képtár

  • A Red, Red Wine-tól a Wonderful Life-ig: VeszprémFest kép 76701
 

 

Szólj hozzá!


A Turbinában mutatkoznak be a Hangfoglaló feltörekvő előadói

A Turbinában mutatkoznak be a Hangfoglaló feltörekvő...

A magyar kultúra napja nemcsak a múltról meg a hagyományokról szól, hanem a jövő tehetségeiről is. 2026. január 22-én, csütörtökön a Turbina...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Jön a Prodigy! Fesztiválhíreket mondunk

A 2026-os nyár már most erősen körvonalazódik: világsztárok térnek vissza Magyarországra, ikonikus hazai előadók sorakoznak a plakátokon, a fesztiválszezon pedig minden eddiginél korábban indul. Elektronikus legendák, pophimnuszok és nagy közös éneklések – most éppen Soprontól Szegeden át Székesfehérvárig. A többi...

Biffy Clyro basszusgitárosa nem jön a Szigetre – de van másik!

A skót Biffy Clyro hivatalos közleményben jelentette be, hogy basszusgitárosuk, James Johnston nem csatlakozik a zenekar közelgő koncertjeihez és turnéihoz, köztük a nyári Sziget Fesztiválon várható fellépéshez sem.
Új koncertek