Év koncertje - szavazás

Robbie Williams-koncert: megtaláltuk minden idők legprosztóbb VIP-jegyesét

2014. április 28.  ·   Koncertbeszámoló   ·  mmi

Minden fanyalgó hangot kizárva úgy döntöttünk, megtiszteltetés számunkra, hogy egy ekkora sztár Budapesten indítja el a turnéját. Noha egy-két – nem zsákvarró- – tűt még le lehetett volna ejteni, az Aréna gyakorlatilag megtelt, nemcsak emberekkel, de hangulattal, élettel és zenével is. De azért akadt olyan, aki mindezeket ki tudta zárni az életéből, és a 106-os szektor leggyűlöltebb koncertgyilkosává vált egy estére.

MTI Fotó: Mohai Balázs

Robbie Williams profi. Nemcsak azért, ahogy megszólal, énekel mozog: azért is, mert olyan munkatársakat választ maga mellé, akik ezt a profizmust tökéletesen továbbviszik, már ami a produkció, a show megjelenítését és prezentálását jelenti. A hangzás egy dolog: volt már itt, tudtuk. Bármelyik formációját nézzük, a számai kultikusak, senkit nem hagynak hidegen, aki beül vagy beáll a koncertjére.

Kivétel ez alól az a szőke hölgy, aki az általában rezignáltan figyelő, de ez alkalommal meglepően aktív VIP-részleg első 3 sorának életét egyszerűen megkeserítette azzal, hogy a zenét túlordítva (nem kis teljesítmény) végigpofázta a koncertet.

Pedig nincs az a pasi – tippem szerint elsőrandi volt, villogás egy koncertjeggyel, és nem az úr volt a kezdeményező –, aki miatt érdemes lenne egy ilyen élményt kihagyni. Noha pontos kezdést ígértek, azért a kötelező félóra csúszás ebben az esetben is megvolt, a közönség azért 20.00-kor enyhe nyomást gyakorolt a sztárra némi ütemes tapssal, de a lila függöny meg sem rezdült. Fél 9-kor azonban felrántották, és a szánkat tátottuk attól, amit mögötte láttunk. Nem tudom, Robbie Williams hallott-e már valaha a híres pesti Arizóna mulatóról, még filmen is megörökítették ezt az ikonikus helyett, de számomra egyből ez a revű jutott az eszembe: impozáns volt és hatásos. Ez a díszlet a szünetig gyakrabban, a szünet után viszont kevésbé változott: míg az első részben lett belőle operaházi belső és egzotikus, bazinagy orchideákat nevelő üvegház is, addig a 2. felvonásban a fő motívum egy hajó lett és maradt, körülötte változtatták az egyes elemeket, de minden alkalommal tökéletes díszletet szolgáltatva a swingmegabulihoz.

A csaj persze csak üvöltött. Valami puszipajtása lehetett Orosz Barbinak (csak így, Barbi), mert azt ordította, hogy mielőtt elindult a koncerte, az említett hölgy felhívta őt. Ekkor kapta az első sárgalapot, amelyet vagy még öt követett, de a kiállításra sajnos nem kerülhetett sor. Minden egyes figyelmeztetés után – a finom, udvarias fokozatról indult a szomszédság, majd eljutott a kurta üvöltésig – a nő befogta a száját, nagyjából 5 percre, majd akármi is történt a színpadon vagy az eléje félkörívben felépített kifutón, maximálisan hidegen hagyta, mint ahogy az is, hogy a körülötte levők sokkal motiváltabbak, mint ő.

Pedig Robbie, a popsztár (saját meghatározása szerint) mindent megtett. Szokás szerint felcibált magával egy lányt a közönségből, jelesül Dórát, majd násznéppé avatva a több ezer nézőt, legott feleségül is vette őt, de hogy a dolgok és a nejek ne keveredjenek, Dóra lett az ő sóbizvájfja. Szó esett természetesen a gyermekéről is, s a büszke apuka meghatottan énekelt egy dalt a tiszteletére, a hajó kéménye fölött pedig lágyan ringott a hold... Valszeg, az egész családját magával cipeli a turnén, s hogy ne unatkozzon, egy duett erejéig az apját is (Pete Conway) a színpadra citálta. Aztán jött a gyerekkórus is, naná, a rákoskeresztúri gyerekek úgy kerültek a képbe és a színpadra, hogy a magyar koncertszervezők között fellelhető az egyik énekesfióka apukája. A Kodály-módszer szülőhazájában bármelyik gyermekkar megállta volna a helyét a koncerten, így ezek a gyerekek is remekeltek: cukik voltak és teli torokból tolták a vokált. Így elmondva azért eléggé nyálasnak tűnnek ezek a dolgok, de azzal a szarkazmussal és öniróniával megtüzdelve, azokkal a dallamokkal és azokkal a látványelemekkel felturbózva, élőben egyáltalán nem volt zavaró. Sőt.

Zavaró a szőkenő volt, aki a dal hatására a NewYork-i kirándulásáról számolt be a mulyán ücsörgő pasinak, aki, ha zavarta is a helyzet, igyekezett jó képet vágni hozzá, miközben jó pár ember a csaja képét vagdosta volna leginkább a tenyerével.

Nekem könnyű volt a dolgom, a swing szerelmeseként az elhangzó dalok javarészét már eleve fújom, a mostani átiratok pedig jócskán megőriztek az eredeti hangzásból úgy, hogy esszenciaként belecsöpögtették mindazt, ami Robbie Williams. A "Hit The Road, Jack" persze még mindig a busterpoindexteres feldolgozásban a legütősebb számomra (eredeti: Ray Charles – nem elhanyagolható), de már a tény, hogy szerepelt a setlistben, a popsztár javára írható. Nem maradtak el a híres RW-számok sem, ha nem ismertem volna az eddigi munkásságát, akkor egyrészt tudtam volna, az első akkordok után felüvöltő tömegről hogy efféle dal jön, másrészt maga az énekes is ellátta – magát sem kímélő – konferanszokkal az egyes számokat. Az Angels-szel kapcsolatban már többször megígérte, hogy nem adja elő soha, de soha többet, nyugi, csak festi magát: melyik zenész lenne akkora hülye, hogy kihagyna a listából egy olyan dalt, amelyet állva ünnepel egy egész stadionnyi ember...

A csaj a standing ovation után úgy döntött, ha már nem pofázhat, akkor állva őrjöng tovább, s tekintve, hogy a szünet előtt két perccel felálította a sort, mert neki pisilnie kell és egyben sört is hoz, ezáltal már erős alkoholos befolyásoltság alá került, így számolnunk kellett azzal a variációval, hogy tényleg állva marad. Megjegyzem, biztos lesz olyan turnéhelyszín, ahol nem ücsörög az úri közönség, hanem a pozícióját feladva táncol, akárhová is szól a jegye, Budapestről azonban már többször kiderült, hogy nem az efféle megmozdulásokhoz szokott a közönsége. Végül aztán valaki csak ráordított a nőre, és már majdnem megsajnáltam, amikor kénytelen volt leülni. De csak majdnem, mert a függőleges helyzet megtagadása a beszélő szerveire gyakorolt újabb nyomást.

Mindeközben a show nem állt meg egy pillanatra sem. Minden koncertnek van egyfajta íve, általában az első 2-max. 3 szám alatt bemelegedik a közönség, aztán érezhetően megemelkedik a hangulat, ami a végefőcím előtti szándékosan lassabb számoknál kicsit lejjebb csúszik, hogy a fináléban ismét sosem tapasztalt magasságokba törjön. Nos, ezen a koncerten már az első számnál a tetőfokára hágott a hangulat, és tartott egészen a végefüggönyig. Először éreztem azt, hogy noha még szívesen maradnék (2 órás koncert volt, némi szünettel), de annyira komplett így a dramaturgia, hogy kár lenne egy függöny előtt elénekelt számmal megbontani. Már akkor lehetett tudni, hogy nem lesz ráadás, amikor a zárószámot úgy konferálta be Robbie Williams, hogy azt a koncert előtt írták és ez lesz a premierje. Ennél többet hova?

Igyekeztem nem ránézni a rendbontó csajra, hogy ne ez legyen az utolsó képem a koncertről, és az ismert melódiákat dudorászva megindultam kifele. " Sosem vettem meg koncert-dévédét" – mondta egy úr mellettem "...de most meg fogom" . És ezzel tökéletesen egyet tudtam érteni.

A Swing Both WAYS turné budapesti állomásának setlistje innen:


 

 

Szólj hozzá!


Curtis befejezte a méregtelenítést

Curtis befejezte a méregtelenítést

Próbálunk visszalapozni a cikkeink köztt... Curtis...Curtis... Megvan: január 7-én adtunk arról hírt, hogy az utóbbi időben inkább csak a...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Bonnie Tyler, Havasi Balázs és Rúzsa Magdi is koncertezik idén nyáron Tokajban

Idén nyáron újra rengeteg programmal vár mindenkit a Tokaj Fesztiválkatlan! A kínálatban a zenei programok mellett lesznek színházi darabok, és különféle előadások is. Külföldi sztárvendégként pedig érkezik Bonnie Tyler!

A Belau melegíti be a közönséget Mike Shinoda előtt az Arénában

Alig egy hónap múlva, március 12-én érkezik szólóprojektjével a Linkin Park egyik frontembere, Mike Shinoda az Arénába. Most már az is biztos, hogy felvezetésként a Belau csapat fogja szórakoztatni a közönséget.
Koncert.hu már a mobilodon is!
Koncert.hu Android alkalmazás Koncert.hu iPhone alkalmazás
Új koncertek