Nagyon nehéz például turnébuszt szerezni, és a sofőrökkel ugyanaz a helyzet. Egy amerikai szervező szerint Európában szinte lehetetlen megfelelő járművet találni.
De nem csak buszban és sofőrben van hiány: a lezárások alatt sokan elhagyták a szakmát, és nem is akarnak visszatérni a sok szempontból bizonytalan élőzenei szektorba. A magyar rendezvényszervezők is küzdenek ezzel a problémával: a Magyar Turisztikai Program Alapítvány novemberben úgy becsülte, hogy havonta százas nagyságrendben maradnak el emiatt rendezvények.
De ha van sofőr, van szervező, van előadó, apróságnak tűnik, de megtörténhet, hogy nem lesz jegyszedő vagy biztonsági ember...
“Minden problémát meg lehet oldani, csak lehet, hogy másként, mint korábban” – mondta egy szakember, s a cikk szerint már csak azért is lesznek jó megoldások, mert erősebb lett a szakmában a közösségiség, az együttműködési szándék.
A Pollstar beszámolói szerint egyébként az is várható, hogy kevesebb lesz az olyan fellépés, amikor egy amerikai előadó egyetlen alkalomra Európába vagy Ázsiába repül: egyre komolyabb az igény arra, hogy akkor már több fellépés is legyen az adott régióban. (Mondjuk, ez már a pandémia előtt is terndencia volt – aszerk.)
A rajongók általában nagyon türelmesek és megértők egy szervező szerint. Szerinte a szakmának ezt azzal kell meghálálnia, hogy az emelkedő költségeket megpróbálja a lehető legkisebb mértékben a jegyvásárlókra hárítani.
zeneipar, turnébusz, turné, szakemberhiány, rendezvények, zenészek
Szólj hozzá!