Elképesztő új őrület hódít a könnyűzenei piacon!

2010. április 28.  ·   Archívum   ·  koncert.hu

A pocakos, szivarozó és az íróasztal mögött ücsörgő zenei producerek és menedzserek időszaka végleg lejárt. Innentől kezdve a fiatalok a saját kezükbe vehetik a zenei közízlés formálását és egy egész zenekar irányítását, kezdve a megalakulástól a zenei repertoáron át, minden a zenekar életében fontos döntések meghatározását. Crowd Management, ez az új őrület!

Elképesztő új őrület hódít a könnyűzenei piacon!
Az ikonikus Coca-Cola és a Universal Music összefogásának és kezdeményezésének köszönhetően - a Neo Interactive digitális ügynökség és az Amadeus Music & Advertising reklámpiaci zenei koncepciómenedzsment közös ötletéből és megvalósításában - 2010-ben hazánkban elsőként útjára indul egy olyan virtuális közösség formáló projekt, ahol minden a zene, a zenét megalkotó zenekar és közönsége körül forog, mindenféle producerek és menedzserek közvetítése nélkül. A közönség maga döntheti el milyen az a zene, amire igazán tombolni akar, ha meghallja a rádióban, a zenecsatornán vagy a koncerteken és kik azok a zenészek, akiktől mindezt hallani akarja.

Külföldön az ilyenfajta tömegeket megmozgató crowd management projektre jó példa lehet a SellaBAND.com, ahol a tömegek, vagyis a közönség az, aki aktívan formálhatják egy zenekar életét. A hazai zenei életbe MyCokeBand néven robban be ez az új őrület. A MyCokeBand virtuális közösség, természetesen virtuálisan az interneten formálódik.

 

Hogy kinek és miért érdemes egy ilyen a közösség tagjává válni? Bárki, akinek elege van a hagyományos zenei iparból, ahol kiadók és zenei producerek előre meghatározzák, hogy milyen albumok szülessenek, és ezáltal meghatározzák mi az, amit nekünk hallgatni kell. Bárki, aki új tehetségeket szeretne felfedezni és megvan bennük a szándék, hogy segítse is ezeket a zenészeket, zeneszerzőket. Bárki, aki érteni és irányítani akarja a zenei élet részvevőinek mindennapjait és működését.

 

A MyCokeBand programban résztvevő játékosok a játékszabályok értelmében a coke.hu-n beváltott kupakkódjaikért cserébe kapott pontokkal szavazhatnak, szólhatnak bele a döntésekbe. Az egyes tagok a pontszámaik függvényében különféle szavazati jogkörrel bírnak. Fiatal, tehetséges zenészjelöltekből ők maguk választhatják ki a majdani banda tagjait. Meghatározhatják az általuk képviselt zenei stílust, a zeneszámokat, számcímeket, dalszövegeket és a repertoárt, minden olyan fontos kérdésben dönthetnek, ami eddig a zenei producerek és menedzsmentek döntöttek.

 

A közönség formálta, alakította zenekar a játék végére egy teljes lemezanyagot készít, amivel nyáron a Coke Club színpadán debütálhatnak augusztus 13-án. Hatalmas lehetőség ez a fiatal zenészek és a közönség számára, hiszen a kettő csakis egymástól függ és egymásért létezik. Nézd meg a zenekar tagjelöltek bemutatkozóit a www.coke.hu-n, és csatlakozz te is az első magyar, közönség alkotta zenei menedzsment közösséghez, a MyCokeBand-hez.

 


 

 

Szólj hozzá!


Megtört a Sziget-átok?

Megtört a Sziget-átok?

A Népszava cikke szerint a társaság legnagyobb rendezvénye, az augusztusi Sziget fesztivál eredménye megközelítheti a két éve elért,...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Schwartz Dávid a mantrák hálójába került

Le is írta nekünk – meg nektek is –, hogy miért és mégis hogyan :)

Pink Floyd: a dobos megengedte, hogy kiadják a lemezeit

Roger Waters és David Gilmour aktuális sikerein felbuzdulva újra aktivizálta magát Nick Mason, a Pink Floyd harmadik tagja is. A legendás brit rockzenekar dobosának újra megjelentek korábbi szólólemezei
Koncert.hu már a mobilodon is!
Koncert.hu Android alkalmazás Koncert.hu iPhone alkalmazás
Új koncertek