Elképesztő új őrület hódít a könnyűzenei piacon!

2010/04/28  ·   Archívum   ·  koncert.hu

A pocakos, szivarozó és az íróasztal mögött ücsörgő zenei producerek és menedzserek időszaka végleg lejárt. Innentől kezdve a fiatalok a saját kezükbe vehetik a zenei közízlés formálását és egy egész zenekar irányítását, kezdve a megalakulástól a zenei repertoáron át, minden a zenekar életében fontos döntések meghatározását. Crowd Management, ez az új őrület!

Elképesztő új őrület hódít a könnyűzenei piacon!
Az ikonikus Coca-Cola és a Universal Music összefogásának és kezdeményezésének köszönhetően - a Neo Interactive digitális ügynökség és az Amadeus Music & Advertising reklámpiaci zenei koncepciómenedzsment közös ötletéből és megvalósításában - 2010-ben hazánkban elsőként útjára indul egy olyan virtuális közösség formáló projekt, ahol minden a zene, a zenét megalkotó zenekar és közönsége körül forog, mindenféle producerek és menedzserek közvetítése nélkül. A közönség maga döntheti el milyen az a zene, amire igazán tombolni akar, ha meghallja a rádióban, a zenecsatornán vagy a koncerteken és kik azok a zenészek, akiktől mindezt hallani akarja.

Külföldön az ilyenfajta tömegeket megmozgató crowd management projektre jó példa lehet a SellaBAND.com, ahol a tömegek, vagyis a közönség az, aki aktívan formálhatják egy zenekar életét. A hazai zenei életbe MyCokeBand néven robban be ez az új őrület. A MyCokeBand virtuális közösség, természetesen virtuálisan az interneten formálódik.

 

Hogy kinek és miért érdemes egy ilyen a közösség tagjává válni? Bárki, akinek elege van a hagyományos zenei iparból, ahol kiadók és zenei producerek előre meghatározzák, hogy milyen albumok szülessenek, és ezáltal meghatározzák mi az, amit nekünk hallgatni kell. Bárki, aki új tehetségeket szeretne felfedezni és megvan bennük a szándék, hogy segítse is ezeket a zenészeket, zeneszerzőket. Bárki, aki érteni és irányítani akarja a zenei élet részvevőinek mindennapjait és működését.

 

A MyCokeBand programban résztvevő játékosok a játékszabályok értelmében a coke.hu-n beváltott kupakkódjaikért cserébe kapott pontokkal szavazhatnak, szólhatnak bele a döntésekbe. Az egyes tagok a pontszámaik függvényében különféle szavazati jogkörrel bírnak. Fiatal, tehetséges zenészjelöltekből ők maguk választhatják ki a majdani banda tagjait. Meghatározhatják az általuk képviselt zenei stílust, a zeneszámokat, számcímeket, dalszövegeket és a repertoárt, minden olyan fontos kérdésben dönthetnek, ami eddig a zenei producerek és menedzsmentek döntöttek.

 

A közönség formálta, alakította zenekar a játék végére egy teljes lemezanyagot készít, amivel nyáron a Coke Club színpadán debütálhatnak augusztus 13-án. Hatalmas lehetőség ez a fiatal zenészek és a közönség számára, hiszen a kettő csakis egymástól függ és egymásért létezik. Nézd meg a zenekar tagjelöltek bemutatkozóit a www.coke.hu-n, és csatlakozz te is az első magyar, közönség alkotta zenei menedzsment közösséghez, a MyCokeBand-hez.

 


 

 

Szólj hozzá!


Véget érnek a hosszú séták a sötétben: arrébb tolják a szervezők a Bánkitó Fesztivált

Véget érnek a hosszú séták a sötétben: arrébb...

Nagy a mozgás: nemrég számoltunk be, hogy a Szeláví és a Bujtor fesztivál is helyet változtat (link a cikk alján), most azt a hírt kaptuk, hogy a...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Slash visszatér!

Myles Kennedy & The Conspirators társaságában 2024. április 19-én lép fel az MVM Dome-ban.

artist2watch: egymillió fontos bankjegy független zenészeknek

Független hazai előadók részére indít komplex támogatási programot a WMMD. A zenei disztribútor idén összesen 6 előadónak segít az előrejutásban – a közel egymillió forint értékű támogatás többek között klipkészítésre, fotózásra és marketingkommunikációs célokra fordítható.

Akik a hátukon viszik a zenét – könyv jelent meg a rockkoncertek roadjairól

Roadlegendák, legendás roadok címmel könyv jelent meg a hazai pop-rock színtér jól ismert technikusairól, azaz a roadokról. A kiadványt szombaton mutatták be a Rockmúzeumban.
Új koncertek