Akárhányszor megjelenik egy lájk, új követő vagy hozzászólás, kapunk egy adag endorfint, ami egy boldogságot adó hormon. Ez beindít egy folyamatot, amit pavlovi-reflexnek hívunk (igen, ugyanaz, mint a híres kutyás kísérletben), tehát egyszerre ugrunk, hogy valamilyen reakciót adjunk a kapott ingerre. Mivel a telefon állandóan a zsebünkben van, ez az adok-kapok nagyon könnyen és folyamatosan zajlik. Éppen ezért, egy idő után úgy érezhetjük, hogy a telefon a testünk része és amikor meg kell tőle válnunk, akkor pánikolunk.
A videó betekintést nyújt a közösségi média művészekre, zenére, rajongókra, klubokra, eseményekre és a mentális egészségre gyakorolt hatásáról olyan DJ-ket megszólaltatva, mint például Annie Mac, Carl Cox vagy Danny Howard.
A világ megváltozott, most már kötelező kiegészítő a telefon. Igaz ez a klubokban is. Ami 20 évvel ezelőtt egy sötét és szűkös tánctér volt, ahol mindenki próbálta elkerülni, hogy lencsevégre kapják, azt ma már bevilágítja a telefonok fénye és mindenki Instagram-tökéletesen néz ki. Sőt egyre inkább elterjedtek a délelőtti, délutáni, sőt: medencés bulik is, mindez a fényképekhez szükséges tökéletes fények és helyszín miatt. Őrület belegondolni, hogy az emberek már nem táncolnak és ugrálnak annyit, mert mindegyikük kezében ott van a telefon, hogy rögzíthessék az éppen aktuális számot, DJ-t vagy felhívják egy távol lévő barátjukat, hogy mennyire élvezik a bulit. A közösségi média titka nagyon egyszerű, neki köszönhetően bárki sztárnak és fontosnak érezheti magát, nem kell hozzá többet színpadon állni.
Rendkívül hasznos, hogy a legtöbb előadó a közösségi média oldalakon ingyen promótálhatja magát, közvetlenül tarthatja a kapcsolatot a rajongóival, szinte azonnali visszajelzést kaphat és megmutathatja a személyiségét is. Viszont a nagy zajban sok zenész eltűnik, nehéz kitűnni és gyakran még a nagyon jó dalok sem lesznek ismertek, mégsem lehet kihagyni ezeket a platformokat az életükből. A közösségi média legalább akkora szerepet játszik ezen a piacon, mint maga a zene: megnövekedett lemezeladásokat, több meghívást, lemezkiadásokat és ismertséget köszönhetnek a DJ-k az online jelenlétüknek. Pont ezért lehet ijesztő a művészeknek a digitális detox. Lehet, hogy a karrierjüknek is búcsút inthetnek a pár napos szünet alatt?
Tudnunk kell, hogy a technológia szerves része az életünknek, teljesen megválni nem tudunk tőle. Fontos azonban, hogy ne legyél függő és ne okozzon gondot a közösségi média nélküli élet sem.
Mit tehetünk?
- Kezdetnek ideális, ha otthon hagyod, vagy leadod a telefonodat a bulik közben. Tiszteld meg magadat és a zenészt azzal, hogy teljesen a zenére figyelsz és elmélyülsz az adott pillanatban!
- Ne hagyd, hogy a követők és a lájkok száma, valamint a különböző influenszerek határozza meg az életedet és azt, hogy ki vagy te!
- Tartsál néha digitális detoxot! Senki nem kér, hogy élj telefon nélkül, csak töröld le a közösségi média appokat róla pár napra vagy hétre, állítsd fekete-fehérre a telefonodat és próbálj meg nem minden pillanatban a zsebedhez kapni, hogy ellenőrizd!
- Tudd, hogy mit csinálsz! A közösségi média egy csodálatos eszköz, de csak akkor, ha te használod azt és nem fordítva!
„A videóban szereplő lányok folyamatosan a mobiljukat nyomkodják és elfelejtik megélni a pillanatot. Fontos lenne, hogy ne vesszünk el a virtuális világban, és megfelelő módon és mennyiségben használjuk a közösségi oldalakat” – nyilatkozta a premier alkalmával a klip rendezője, Kovács Bálint Illés.
Mindettől függetlenül, ma már senki sem csodálkozik azon, hogy a koncerteken, bulikon, fesztiválokon az egyik legfontosabb kellék a telefon lett. Gyakran maga a szervező buzdítja a használatára (megosztások, bejelentkezések, tagelés) a júzereket.
Ez lett az Év Fesztiválkelléke
Ez még nem jelenti azt, hogy mindenki elfogadja és részese lesz a jelenségnek. Az alábbi cikkben összeszedtük, hogy a világsztárok közül kik a "lázadók":
Ez a cucc nem lesz a közönség kedvence
Van minderre magyar példa is, az Anna and the Barbies által szervezett Hello Ugar! fesztiválon "no more selfie" zóna és a telefonparkoló is volt, ez utóbbiba – néhány apró jutalomért – akár egész napra megőrzőbe adhatták a telefonjukat a fesztiválozók.
No more selfie-zóna az Anna and the Barbies átkeresztelt fesztiválján
S rendszeresen koncertjáró emberekként nekünk is van véleményünk a témában...
Még egyszer a mobilizásról – a koncerteken
Az elmúlt napokban is volt egy releváns élményünk: érdemes figyelni az alábbi koncert közönségét... Tekintve, hogy ez egy igen különleges helyen rendezett buli volt, ráadásul a Coldplay egy időre felfüggeszti a turnézást, az ember azt gondolná, hogy a közönség az eseményre és az élményre koncentrál... Hát, nem. Vagy nem "úgy"...
Köszönjük a gondolat felvetését a Közösségi média mindenkinek blognak!
közösségi média, telefon, Facebook, Instagram, digitális detox, DJ
Szólj hozzá!