Január 13-ig lehet jelentkezni a közmédia dalválasztó műsorába, A Dal 2023-ba, amely a Duna képernyőjén lesz látható. A Dal 2023 válogatójába 40 új magyar dal kerül és kap lehetőséget arra, hogy főműsoridőben bemutatkozzon az országnak. A négy válogatóban tíz-tíz produkció mutatkozik be élőben, mindegyik adásból öt dal jut tovább: négy a zsűri, egy pedig a közönségszavazatok alapján. Pályázni legfeljebb háromperces magyar nyelvű dallal lehet, amely még nem vagy legkorábban 2022. augusztus 20. után került kereskedelmi forgalomba, médiafelületre (televízíó, rádió, internet) vagy még nem hangzott el nyilvános előadáson. A jelentkezés és a pályázati feltételek megtalálhatók az adal.hu oldalon, amelyen keresztül 2023. január 13-án 22 óráig lehet jelentkezni az online jelentkezési lap kitöltésével és a szükséges mellékletek feltöltésével.
Erre jutott az NMHH, amelynek szakemberei legújabb kutatásukban arra keresték a választ, hogy mely versenyzők profitáltak leginkább a tehetségkutatókban elért sikereikből, s ennek milyen hatásai vannak a rádiók játszási listáira.
Mint felidézték, Magyarországon már az 1960-as évektől kezdve komoly hagyományai vannak a tévés tehetségkutató produkcióknak. A Ki mit tud? mellett a Táncdalfesztivál is nagy sikernek örvendett a Magyar Televízió programkínálatában, és amely nélkül talán ma nem ismernénk Koós János, Korda György, Kovács Kati, Koncz Zsuzsa vagy épp Cserháti Zsuzsa nevét.
A kereskedelmi televíziók 1997-es indulása újabb lehetőséget teremtett a műfaj számára. A lista igen hosszú, a Kifutótól kezdve a Megasztáron át a Csillag születikig vagy épp az X-Faktorig, de ott volt még a The Voice, Az ének iskolája, a Rising Star, a Star Academy, a Kismenők vagy éppen a Sztárban sztár +1 kicsi című műsorok is.
Az NMHH munkatársai azt a kérdést járták körbe, hogy mekkora az esélye annak, hogy egy zenei tehetségkutató műsorban feltűnt kiválóság fenn is tudjon maradni a hazai könnyűzenei életben. A rádiók által közzétett zenék számszerű adatainak segítségével feltárták, mely versenyzők profitáltak leginkább a tehetségkutatókban elért sikereikből. Kizárólag a legismertebb tehetségkutató műsorok első három helyezettjét vették górcső alá.
A vizsgálatba azok a rádiók kerültek be, amelyek az elmúlt kilenc évben a leghallgatottabbak voltak, s egyben karakteres könnyűzenei műsorkínálattal is bírtak. A húsz csatornán a kilenc év során összesen 3 167 467 magyar zeneszámot játszottak le, ami azt jelenti, hogy mostantól 22 és fél évig hallgathatnánk folyamatosan a hazai slágereket. A tehetségkutatók előadói közül Rúzsa Magdi bizonyult a legtermékenyebbnek 38 dalával, igaz, szorosan követi őt a sorban Király Viktor és Radics Gigi.
Rúzsa Magdi ismét az Arénába készül
tehetségkutatók, Rúzsa Magdi, a dal 2023
Szólj hozzá!