A Republic örökzöldjét egy lázcsillapító reklámban használták fel

2020/10/07  ·   Vélemény   ·  mmi

Nem tudom eldönteni, hogy mit gondoljak... Lehet, nem vagyok elég rugalmas és megértő, de nálam már az is kiverte a biztosítékot, hogy a Quimby egyik – általam leginkább szeretett számát – a ketchuphoz nyomják. Vagy fordítva.

Fotó: Kapos.hu

És most itt van ez a 67-es úton is...

A reklámosok részéről érthető a szándék: ez olyan, mintha nem lépcsőn mennél le, hanem lecsúsznál – és a magyar sláger ebben az esetben a csúszda az ismertséghez vezető úton, mert még háttértévézés közben is felkapja az ember a fejét, ha a kedvenc melódiáját hallja. Tulajdonképpen a zenészeket is értjük – ebben a válságos helyzetben minden fillér számít. Mégis, fura belegondolni, hogy azok a dalok, amelyekre a koncerteken, fesztiválokon tomboltál, azok, amelyekhez ezernyi emlék és élmény fűződik, egy bizonyos generáció számára már csak a ketchuot és a lázcsillapítót fogják jelenteni...

Nekem az az út sokkal szimpatikusabb lenne, ha a reklámgyártók azért fizetnék a zenészeket, hogy kiváló eredeti reklámzenéket, aláfestéseket írjanak. Így a káposztánk is megmaradna, és mindegyik kecske jóllakna – igaz, nem egy gyorsétteremben.

S hogy mennyire csak a dallamra van szükségük a reklámiparosoknak, azt az is mutatja, hogy a szöveget egyszerűen kikukázták. Mert ha a szöveget nézzük, elég primer a képzettársítás: nagy eső jön, megázol, dideregsz, lázas leszel, gyógyír kell... Azon is nagyvonalúan átléptek mindazok, aki felhasználták/engedélyezték a dalt, hogy ez a szám egyfajta "Cipő-himnusz". S ezt úgy mondjuk, hogy nem vagyunk ordas Republic-fanok. Egy himnuszt nem adunk el.

Persze, tök szubjektív a dolog, kinek milyen szám mit jelent – lehet, amire te azt mondanád: ez bármikor mehetne bármilyen reklámba, azon más háborodna fel. Az emberben belül van egy lénia, amin nem szívesen lép át, és ez, úgy tűnik, a szerzőkben és a zenekarokban máshol van. Mindenkiben máshol van... Minden fogyasztóban...

Vigyázat, termékelhelyezés – kénytelenek vagyunk megmutatni, miről beszélünk.

 

Forrás: kreatív.hu

 

A helyiek agyára megy a 67-es út zenélése

 

 

reklám, spot, kampány, republic, 67-es úton

 

 

Szólj hozzá!


KoreaON 2024: az acapellától a fergeteges K-pop buliig

KoreaON 2024: az acapellától a fergeteges K-pop buliig

Idén 5 éves a KoreaON kulturális fesztivál, ami évről évre megújuló programsorozattal jelentkezik. Májusban a Comic Con vendégrendezvényeként...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Loreena McKennitt ismét elhozza Budapestre a kelta zene varázslatos világát

A többszörösen díjazott kanadai énekesnő és dalszerző – 2004-ben megkapta a Kanada Rendjét, és 2013-ban Franciaország Nemzeti Művészetek és Levéltárak Lovagja lett – 2024-ben 24 állomásos tavaszi európai turnéja keretén belül Budapestre is ellátogat, március 24-én érkezik az MVM Dome-ba.

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Egyetlen alkalommal újra megjelenik nyomtatásban a PESTI EST

Április 4-én (...) kerül a mozikba a rendszerváltás körüli időszakot felelevenítő Kék Pelikan című film. A bemutató kampányának részeként a filmet forgalmazó JUNI11 Distribution életre kelti a kilencvenes évek és az ezredforduló legendás programmagazinját – írja a Magyar Narancs.

Új tagot keres a Szent Efrém Férfikar

Ha hiszed, ha nem, a férfikar bejelentett, főállású énekest keres. A félig-meddig családi zenekarból ugyanis kiszáll Bubnó Márk – őt egy különleges koncerttel búcsúztatják, az eseményt csatoltuk.
Új koncertek